Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 11C°,
Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Ατζέντα
Σχετικά Νέα
Beral Madra: Οι μικρές μπιενάλε της Μεσογείου αποτελούν μόνο φωτεινά σημεία αντίστασης!
Στο πλαίσιο της 5ης Μπιενάλε της Θεσσαλονίκης και λίγες μέρες πριν το ...
Το παρόν και το μέλλον των Μπιενάλε στη Μεσόγειο
Στο πλαίσιο της 5ης Μπιενάλε της Θεσσαλονίκης  και λίγες μέρες πριν το ...
Η 2η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Σαντορίνης μελετά «Μηχανισμούς Ειρήνης»
Η Οργανωτική Επιτροπή της Μπιενάλε Σαντορίνης διοργανώνει την 2η ...
Top Επιχειρήσεις
Βόλος
clientThumb
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb

Η Άννα Λάσκαρη στην πρώτη Μπιενάλε του Νότου, I Bienal del Sur: Pueblos en Resistencia

Η Άννα Λάσκαρη στην πρώτη Μπιενάλε του Νότου, I Bienal del Sur: Pueblos en Resistencia

Η εικαστικός Άννα Λάσκαρη, αποδέχτηκε την πρόσκληση των διοργανωτών της πρώτη Μπιενάλε του Νότου, I Bienal del Sur: Pueblos en Resistencia και θα συμμετέχει με το έργο "Left of the Parthenon", που αποτελεί νέα παραγωγή ειδικά για την Μπιενάλε του Νότου.

Η πρώτη Μπιενάλε του Νότου, I Bienal del Sur: Pueblos en Resistencia (1η Μπιενάλε του Νότου: Λαοί που αντιστέκονται), οργανώνεται στη Βενεζουέλα και θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Καλών Τεχνών καθώς και σε δημόσιους χώρους του Καράκας, από την 1η Νοεμβρίου 2015 έως τις 28 Φεβρουαρίου 2016.

Την πρωτοβουλία για την διοργάνωση της Μπιενάλε έχει το υπουργείο Λαϊκής Εξουσίας για τον Πολιτισμό και οργανώνεται από το Ινστιτούτο Τεχνών, Εικόνας και Διαστήματος, IARTES. Συμμετέχουν πάνω από 100 καλλιτέχνες προερχόμενοι από 40 χώρες της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής, της Αφρικής, της Ασίας και της Καραϊβικής. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα από τον Ευρωπαϊκό Νότο που έχει κληθεί να συμμετάσχει.

Η Μπιενάλε του Νότου βασίζεται στην ιδέα πως οι άνθρωποι του Νότου, ενός Νότου εκτός γεωγραφικών συνόρων, χρειάζεται να χτίσουν κοινούς τόπους για να επικοινωνήσουν τις επιθυμίες, τα όνειρα και τις ανάγκες τους και να δημιουργήσουν εστίες συνάντησης για την ανταλλαγή πολιτικών εμπειριών και νέων αισθητικών προτάσεων, με κατεύθυνση τη δημιουργία ενός κοινού αγωνιστικού μετώπου.

Η διοργάνωση της Μπιενάλε του Νότου φιλοδοξεί να γίνει μια εναλλακτική σκηνή πολιτισμικής αλληλεπίδρασης των λαών που αντιστέκονται, στοχεύοντας στη δημιουργία νέων δομών εικαστικού λόγου.

Σύμφωνα με τη Morella Jurado, γενική διευθύντρια του IARTES, η πρώτη Μπιενάλε της Βενεζουέλας θα πρέπει να μην έχει καμία σχέση με τις Μπιενάλε που διοργανώνονται από τα κυκλώματα της αγοράς και να έχει το δικό της χαρακτήρα: «διότι εμείς είμαστε ένας λαός πρότυπο για την ελπίδα του κόσμου, γιατί δουλεύουμε γι’ αυτό μέσα από την οπτική της Μπολιβαριανής Επανάστασης.

Θα πρέπει να δημιουργήσουμε μια Μπιενάλε που να βρίσκεται σε συμφωνία με την Επανάσταση». (http://iartes.gob.ve/index.php/el-arte-se-encuentra-en-venezuela)

Η εικαστικός Άννα Λάσκαρη παρουσιάζει το έργο "Left of the Parthenon", που αποτελεί νέα παραγωγή ειδικά για την Μπιενάλε του Νότου.

Τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο της παγκόσμιας και ειδικότερα της ευρωπαϊκής οικονομικής κρίσης, η Ελλάδα απασχόλησε τα παγκόσμια πρωτοσέλιδα ακριβώς επειδή έγινε το πειραματόζωο για την εφαρμογή των πιο απάνθρωπων πολιτικών λιτότητας, για την ανθρωπιστική κρίση που αυτές οι πολιτικές δημιούργησαν, αλλά και για τη δυναμική αντίσταση του ελληνικού λαού σ’ αυτές τις πολιτικές. Θα μπορούσε κανείς να πει πως πλάι στις ετικέτες που ανέκαθεν σηματοδοτούσαν την Αθήνα, όπως «Ακρόπολις», «Παρθενώνας» ή «λίκνο της Δημοκρατίας», προστέθηκαν νέες, όπως ανασφάλεια, φόβος, οργή και απελπισία, κοινωνική αναταραχή, συλλογικές και αλληλέγγυες πρακτικές.

Το έργο "Left of the Parthenon" απεικονίζει το πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον που βιώνουν οι Έλληνες σήμερα.

Πρόκειται για ένα 3D animation διάρκειας 2', το οποίο εγγράφει τις κινήσεις μιας παγιδευμένης γάτας έξω από κάποιο γραφείο, σε ένα μπαλκόνι κτιρίου που βρίσκεται στο εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας. Οι κινήσεις της γάτας αποδίδουν την κλιμακούμενη απόγνωση και τον πανικό της καθώς προσπαθεί να βρει έναν τρόπο απόδρασης και σωτηρίας ή να βρει καταφύγιο στο κλειστό γραφείο. Το νιαούρισμά της είναι αδιάκοπο, φοβισμένο και αλλόκοτο. Κάποτε όμως γίνεται απειλητικό. Κοιτάζει το θεατή που μένει αμέτοχος αλλά όχι ασυγκίνητος. Τελικά, η γάτα χάνεται από το φακό αφήνοντας το πεδίο δράσης, τον χώρο παγίδευσης, κενό.

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Ο ρόλος των Μπιενάλε στη Μεσόγειο σήμερα: συμπόσιο στο πλαίσιο της 5ης Μπιενάλε
Η Μεσόγειος, περιοχή που μαστίζεται από το φλέγον ζήτημα της ...
Αντίδοτο: ο τίτλος της 2ης Μπιενάλε της Μυκόνου
Η Μύκονος Μπιενάλε 2015 με τίτλο Αντίδοτο πραγματοποιείται φέτος στο ...
Μπιενάλε της Αθήνας 2015-2017: ΟΜΟΝΟΙΑ
Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, σε εκδήλωση που ...
5η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης: Παλιές Διασταυρώσεις-Make it Νew ΙΙΙ
Εκθέσεις, δράσεις, φεστιβάλ περφόρμανς, εργαστήρια, συμπόσια, ...
Καθαρά Κυριακή! Η τελευταία ημέρα της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας
Για δύο ολόκληρους μήνες η 4η Μπιενάλε της Αθήνας μετέτρεψε το κτήριο ...
4η Μπιενάλε της Αθήνας - AGORA: Εβδομάδα τέταρτη
Το πρόγραμμα της τέταρτης εβδομάδας της AGORA ανοίγει την Τρίτη 22 ...
4η Μπιενάλε Σϋγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης: Εκπαιδευτικά προγράμματα
Τα παιδιά συμμετέχουν στην 4η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης: ...
Ειρήνη Παπακωνσταντίνου:  Μέσα από την πολυμορφία των εκθέσεων και των έργων της Μπιενάλε αναπτύσσεται μια αίσθηση αφύπνισης
Η 4η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνει πολλές και ...
AGORA: Η 4η Μπιενάλε της Αθήνας στο κτίριο του πρώην Χρηματιστηρίου Αθηνών
Σε μια περίοδο όπου η οικονομική κρίση στην Ελλάδα αλλά και αλλού ...