Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 17C°,
Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Οικονομία
Σχετικά Νέα
Καλόγριες εκτός στερεοτύπων
Μετά την πρεμιέρα του στο 18o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τον ...
17ο φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Ελλάδα η χώρα του ντοκιμαντέρ!
Εξήντα τρία (!) ντοκιμαντέρ ελληνικής παραγωγής θα παιχτούν ...
Top Επιχειρήσεις
Βόλος
clientThumb
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb

Ανοίγει για το κοινό το ντοκιμαντέρ «Μάνα» της Βάλερυ Κοντάκου για την «πιο ατίθαση συμμορία στην ιστορία της Ορθόδοξης Εκκλησίας»

Ανοίγει για το κοινό το ντοκιμαντέρ «Μάνα» της Βάλερυ Κοντάκου για την «πιο ατίθαση συμμορία στην ιστορία της Ορθόδοξης Εκκλησίας»
Μετά την πρεμιέρα του στο 18o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τον περασμένο Μάρτιο, το ντοκιμαντέρ «Μάνα» της Βάλερυ Κοντάκου ανοίγει εμπορικά και για το κοινό. Μια δουλειά που έχει διαφημιστεί ως «η πιο ατίθαση συμμορία στην ιστορία της Ορθόδοξης Εκκλησίας» ανοίγει από την μεθεπόμενη Πέμπτη 8 Οκτωβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας.

«Το "Μάνα" είναι μια διαφορετική ιστορία γυναικείας χειραφέτησης» λέει η Βάλερυ Κοντάκου, η οποία εν προκειμένω ασχολείται με μια υπόθεση που στην εποχή της, στις αρχές της δεκαετίας του 1960, είχε προκαλέσει μεγάλο θόρυβο. Ηταν το 1962, όταν τέσσερα ανήλικα κορίτσια έγιναν πρωτοσέλιδο στον Τύπο διότι έφυγαν από τα σπίτια τους για να κλειστούν σε μοναστήρι.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που το είχαν σκάσει από το σπίτι τους και αυτό επειδή οι γονείς τους τις έφερναν πίσω με το ζόρι. Στην τρίτη απόπειρά τους τελικά τα κατάφεραν. Σκοπός τους ήταν, περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο, να δημιουργήσουν ένα ίδρυμα στα πρότυπα του Ιδρύματος Πεσταλότσι (Ελβετία) ώστε να προσφέρουν καταφύγιο σε παραμελημένα και κακοποιημένα παιδιά. Μισόν αιώνα αργότερα οι πρωτεργάτιδες του Λυρείου Παιδικού Χωριού στο Νέο Βουτζά Αττικής εξακολουθούν να περιθάλπουν και να φροντίζουν παιδιά χωρίς βοήθεια από το κράτος και την Εκκλησία.

Οταν η Βάλερυ Κοντάκου γνώρισε για πρώτη φορά τις μοναχές πριν από 20 χρόνια, εντυπωσιάστηκε από την προσαρμοστικότητά τους και την ικανότητά τους να μεγαλώνουν παιδιά γεμάτα αυτοπεποίθηση. Παιδιά που ήξεραν ότι ανήκουν κάπου. «Οι ηρωίδες της ταινίας κατέρριψαν τα στερεότυπα για να κάνουν αυτό που θέλουν» λέει η κυρία Κοντάκου. «Και αυτό που θέλουν είναι να δημιουργήσουν και να προσφέρουν». Καθόλου ασήμαντο δε αυτό που δημιούργησαν. Για τη σκηνοθέτρια η προσπάθειά τους «έχει αλλάξει τις ζωές εκατοντάδων παιδιών ως τώρα επαναπροσδιορίζοντας την έννοια του όρου οικογένεια».

Το Λύρειο ήταν το σπίτι των μοναχών και ήταν υπερήφανες γι' αυτό. Ενδιαφέρον επίσης προκάλεσε στην Κοντάκου η ανταπόκριση του απλού κόσμου. Το γεγονός ότι κάθε Σαββατοκύριακο πολύς κόσμος ερχόταν από κάθε γωνιά της Αθήνας για να επισκεφθεί τα παιδιά, να τους φέρει πράγματα, να παίξει μαζί τους ή απλά να βοηθήσει με το μαγείρεμα. «Ηταν μια κοινότητα πολύ ευρύτερη από τα στενά πλαίσια του παιδικού χωριού».

Το «Μάνα» αποτελεί την  τελευταία δουλειά της Β. Κοντάκου μετά το βραβευμένο «Who's on first?» (2006), που προβλήθηκε σε Ελλάδα, ΗΠΑ, Φινλανδία και Κορέα.  Τα τελευταία πέντε χρόνια, μέσα από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Exile Room, η δράση της σκηνοθέτριας έχει επεκταθεί από την παραγωγή στις προβολές και τα εργαστήρια ντοκιμαντέρ στηρίζοντας ενεργά την κινηματογραφική κοινότητα.

Μέχρι στιγμής η πορεία του ντοκιμαντέρ «Μάνα» είναι, αν μη τι άλλο, αξιοπρόσεκτη. Μετά την πρεμιέρα του στη Θεσσαλονίκη, το «Μάνα» συμμετείχε στο 29o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Πάρνου στην Εσθονία και στο 14ο Dokufest του Κοσόβου. Τον προσεχή Νοέμβριο θα παρουσιαστεί σε μια ειδική βραδιά στην Johns Hopkins Carey Business School στη Βαλτιμόρη, όπου θα συγκεντρωθούν χρήματα για την αδελφότητα του Λυρείου.
Η διεύθυνση φωτογραφίας της ταινίας είναι των Παντελή Μαντζανά - Γιάννη Μισουρίδη, το μοντάζ του Δημήτρη Πεπονή, ο ήχος του Δημήτρη Κανελλόπουλου, ο σχεδιασμός ήχου του Αλέξανδρου Σιδηρόπουλου και του Αρη Λουζιώτη, το μιξάζ του Κώστα Βαρυμποπιώτη και η μουσική της Ελλης  Πασπαλά. Εxecutive producer ήταν η Κάθριν Χάντερ με παραγωγούς την ίδια την Κοντάκου και τη  Δέσποινα Παυλάκη.

Πηγή : http://www.tovima.gr/
Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Γιώργος Χωραφάς: Το ντοκιμαντέρ για τη Δήλο, τα όνειρα και τα ιδεώδη
Για το ντοκιμαντέρ για τη Δήλο αλλά και για το όνειρο και τα ιδεώδη στα ...
Μαθήματα Ντοκιμαντέρ  για όλους
Μετά την ολοκλήρωση των σεμιναρίων δημιουργικού ντοκιμαντέρ στο ...
39 ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ εξετάζουν την σχέση κρίσης - σινεμά από την δεκαετία του 1920 ως το 2014
Μεγάλο κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα αφορά την οικονομική κρίση και ...
Ελληνικό ντοκιμαντέρ στην Τεχνόπολη
Αφιέρωμα στο ελληνικό ντοκιμαντέρ με τίτλο «Με τα μάτια ανοιχτά» θα ...
Αρχαιολόγος και ...μονομάχος
Με φόντο την κοιλάδα του Αλιάκμονα και τα αχανή τοπία της, το ...
ΚΙΣΜΕΤ: Πως τα τούρκικα
Υποψήφιο για το κορυφαίο βραβείο «Καλύτερης Ταινίας Ντοκιμαντέρ» (IDFA ...
Αθήνα, Επιστροφή στην Ακρόπολη: Προβολή του ντοκιμαντέρ του Θ. Αγγελόπουλου, στην Πλατεία Συντάγματος
Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, ...
Κανάκης: Τι απαντά σε όσους τον επέκριναν για το ντοκιμαντέρ
Μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ του Αντώνη Κανάκη «Immersion», πολλά ήταν ...
Κανάκης: Απαντά στους επικριτές του ντοκιμαντέρ του
Μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ του Αντώνη Κανάκη «Immersion», πολλά ήταν ...