Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 9C°,
Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Ατζέντα
Σχετικά Νέα
Αρχαίο Αίμα της Σοφίας Σπυράτου, από το Χοροθέατρο Ροές στο Φεστιβάλ Ηλιούπολης 2015
Το Αρχαίο Αίμα της Σοφίας Σπυράτου, από το Χοροθέατρο Ροές φιλοξενεί το ...
Αρχαίο Αίμα, παράσταση χορού της Σοφίας Σπυράτου
Το Αρχαίο Αίμα είναι μια παράσταση για τη σχέση της γυναίκας με την ...
Αρχαίο Αίμα από το Χοροθέατρο Ροές στο Θέατρο Βράχων
Το Χοροθέατρο Ροές παρουσιάζει στο Θέατρο Βράχων την χοροθεατρική ...
Top Επιχειρήσεις
Βόλος
clientThumb
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb

Αρχαίο Αίμα - Σοφία Σπυράτου: Κριτική Θεάτρου

Αρχαίο Αίμα - Σοφία Σπυράτου: Κριτική Θεάτρου

Εκάβη, Κασσάνδρα, Κλυταιμνήστρα, Ηλέκτρα. Μαζεμένος γύρω από δύο τάφους, ο γυναικείος Χορός τις ξυπνά μία μία ακριβώς με αυτή την ακολουθία από τον αιώνιο ύπνο του Κάτω Κόσμου. Τέσσερις γυναίκες που, εκτός από το «Αρχαίο αίμα» τους, μοιράζονται και πολλά άλλα κοινά: μητέρα, κόρη, εξουσία, δεινά, θάνατο.

Αν και η υπόθεση είναι μάλλον τετριμμένη χωρίς συγκεκριμένη αρχή, μέση και τέλος αφού πρόκειται για συρραφή από πολλές αρχαίες τραγωδίες, η σκηνοθέτιδα Σοφία Σπυράτου χτίζει μια παράσταση λιτή, δωρική, χωρίς άσκοπους νεωτερισμούς. Μέσα από τους μονολόγους αναδύονται τα πολλαπλά και διαχρονικά πρόσωπα της γυναίκας: η γυναίκα ως θρηνωδός, ως πανούργα, ως εκδικήτρια, ως τρόπαιο. Αρκετά αποσπάσματα ακούγονται από το πρωτότυπο κείμενο, γεγονός που επιτείνει την αίσθηση - σύνδεση με το παρελθόν.

Ιδιαίτερα συγκινητική η Λήδα Πρωτοψάλτη ως η ζητιάνα, η σκλάβα βασίλισσα Εκάβη που με φωνή έμπλεη οδύνης παραδίνεται στον θρήνο της για τον μικρό Αστυάνακτα. Ξεχτένιστη και κυρτή κάτω από το βάρος της δυστυχίας της μιλά αργά, κουρασμένα ενώ ακούγεται καθαρά ακόμα και ο παραμικρός αναστεναγμός της.

Εντυπωσιακή η είσοδος της Κασσάνδρας με τα ακατανόητα και μπερδεμένα λόγια της, όπως συμβαίνει σε όλες τις μάντισσες. Η Βίκυ Παπαδοπούλου εξωτερικεύει πειστικά όλο τον διαταραγμένο και αντιφατικό ψυχισμό της, τον βασανισμένο από αέναους εφιάλτες. Ξεχωριστή η στιγμή που με σχεδόν σαδιστική χαρά προφητεύει τον φόνο του Αγαμέμνονα.

Η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου ενσαρκώνει ψυχή τε και σώματι τη μήτρα όλων των οδυνών. Η Κλυταιμνήστρα είναι γεννημένη για να κρατά στα χέρια της τα ηνία της εξουσίας. Ποτέ δεν μετανιώνει για την ανδροκτονία που διέπραξε - άλλωστε μετρά πολύ το άλλοθι της μητρικής εκδίκησης αλλά και της απατημένης συζύγου.

Η Μάνια Παπαδημητρίου (Ηλέκτρα) βγάζει με ένταση το μίσος - φωτιά απέναντι στη μητέρα της παραμένοντας αμετάπειστη σε όλα της τα επιχειρήματα την ίδια στιγμή που φαίνεται να δικαιολογεί με ευκολία τα πάντα στο εξιδανικευμένο πρόσωπο του πατέρα της.

Στον Χορό οι κινήσεις είναι συντονισμένες, μετρημένες, χωρίς τίποτα το περιττό και υπερβολικό. Πολύ εύστοχη η επιλογή της κορυφαίας Ηρώς Σαΐα, τόσο φωνητικά όσο κι ερμηνευτικά.

Ταιριαστά και τα κοστούμια της Δάφνης Βαλέντε, γήινα και αέρινα για τις γυναίκες του Χορού, με ένα και μοναδικό χρώμα για τον καθένα από τους τέσσερις χαρακτήρες που τονίζει εσκεμμένα το βασικό ίδιόν του: μαύρο για το αβάσταγο πένθος της Ηλέκτρας, ζωηρό κόκκινο για την Κλυταιμνήστρα που απολαμβάνει έντονα τα πάθη της και βρίσκει ηδονή στα βαμμένα με αίμα χέρια της, βαθύ αρχοντικό κόκκινο για την βασίλισσα Εκάβη και λευκό για την Κασσάνδρα, την ιερή παρθένα του Απόλλωνα.

Οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου περνούν κυριολεκτικά από όλο το φάσμα των χρωμάτων συμβάλλοντας στην ξεχωριστή απεικόνιση κάθε αφήγησης.

Η καθηλωτική μουσική του Σταύρου Ξαρχάκου είναι βαριά, πέτρινη σαν τάφος και μοιάζει να βγαίνει από τα έγκατα της γης. Διατηρεί το ίδιο μοτίβο σε όλη τη διάρκεια της παράστασης και μόνο προς στο τέλος γίνεται πιο μελωδική.

Όμορφη εικαστικά και φορτισμένη η σκηνή του τέλους όπου όλες μαζί και η καθεμιά χώρια σιγοψιθυρίζουν τις πίκρες τους μέχρι το πέπλο του Χορού να τις αγκαλιάσει σιγά σιγά, να γίνουν σκιές και σκόνη και να χαθούν ξανά στην ανυπαρξία τους.

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Προμηθέας Δεσμώτης - Κώστας Φιλίππογλου: Κριτική θεάτρου
«Βία και τρόμος και αδικία η εξουσία», λέει ο ποιητής και τοποθετεί τον ...
Ηλέκτρα του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Ηλιούπολης 2015
Η Ηλέκτρα, η κορυφαία τραγωδία του Ευριπίδη, συναντά το θεατρόφιλο ...
Η Ηλέκτρα του Ευριπίδη στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
Η Ηλέκτρα, η κορυφαία τραγωδία του Ευριπίδη, συναντά το θεατρόφιλο ...
Η Ηλέκτρα του Ευρυπίδη στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
Το Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων στην Καβάλα φιλοξενεί το έργο του Αισχύλου, ...
Ηλέκτρα του Ευριπίδη, στο Φεστιβάλ Ηλιούπολης 2015
Η Ηλέκτρα, η κορυφαία τραγωδία του Ευριπίδη, συναντά το θεατρόφιλο ...
Ηλέκτρα, του Σοφοκλή [το τελευταίο αίμα] στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν
Ο Κωσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί την Ηλέκτρα του Σοφοκλή [το τελευταίο ...
Ακρόαση για την παράσταση Τρελό Αίμα στο Θέατρο Τέχνης
Η σκηνοθέτης Άντζελα Μπρούσκου αναζητεί για την παράσταση 'Τρελό Αίμα' ...
Ακρόαση για την παράσταση Τρωικός Πόλεμος της Σοφίας Σπυράτου
Η Σοφία Σπυράτου και η Ελληνική Θεαμάτων ψάχνουν νέες και νέους ...
Πενθεσίλεια σήμερα, στο Αρχαίο Θέατρο Πυθαγορείου στη Σάμο
Ο Ακύλλας Καραζήσης σκηνοθετεί την παράσταση με τίτλο “Πενθεσίλεια ...