Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 2C°,
Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Τοπικά
Σχετικά Νέα
Τέλη Ιουνίου ξεκινούν τμηματικές δημοπρατήσεις στο Πάτρα - Πύργο
Για την κατασκευή τού Πύργος-Πάτρα θα γίνουν τμηματικές ...
Δημοπρατείται τις επόμενες μέρες το τμήμα Πάτρα – Πύργος της Ολυμπίας Οδού
Μετά τις εξαγγελίες για την δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της ...
Ως δημόσια έργα τα τμήματα Πάτρα - Πύργος και Τσακώνα - Καλό Νερό
Ως δημόσια έργα αναμένεται να δημοπρατηθούν τον Απρίλιο του 2014 τα ...
Top Επιχειρήσεις
Βόλος
clientThumb
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb

Δημοπρατήσεις σε Πάτρα - Πύργο, μελέτες για Τσακώνα και απεμπλοκή Ολυμπίας Οδού - σιδηρόδρομου

Δημοπρατήσεις σε Πάτρα - Πύργο, μελέτες για Τσακώνα και απεμπλοκή Ολυμπίας Οδού - σιδηρόδρομου


Στα τέλη Ιουνίου μέχρι αρχές Ιουλίου προσδιόρισε την δημοπράτηση του έργου Πάτρα-Πύργος ο γενικός γραμματέας του υπουργείου υποδομών Γιώργος Δέδες κατά την διάρκεια της δεύτερης μέρας του Συνεδρίου «Αναπτυξιακές Προοπτικές για τη Δυτική Ελλάδα» που διοργανώνει η «Π» στο ξενοδοχείο Πόρτο Ρίο.
Ο γ.γ. ανέφερε ότι οι τμηματικές δημοπρατήσεις του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος θα είναι 8 ή 9. Σε ότι αφορά το τμήμα της Ολυμπίας μέχρι την Τσακώνα, ο Γ. Δέδες είπε ότι δημοπρατούνται εντός της νέας εβδομάδας οι μελέτες του μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.
Πρόσθεσε ότι, «κόψαμε το γόρδιο δεσμό στα οκτώ σημεία της Ολυμπίας οδού (σ.σ. Πάτρα-Κόρινθος)» που εφάπτονταν το οδικό έργο με τον υπό κατασκευή νέο σιδηρόδρομο. Ο γ.γ. είπε ότι ήδη ανατέθηκαν τα πέντε από τα οκτώ σημεία.
Για τα έργα της Ολυμπίας και της Ιόνιας ανέφερε ότι συζητείται η αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Το υπουργείο κινείται, όπως είπε ο Γ. Δέδες, για τη δημιουργία υβριδικού συστήματος διοδίων στο οποίο θα προβλέπεται π.χ. μείωση της τιμής, αλλά και ειδικές τιμές για ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
Επίσης, προανήγγειλε αλλαγή της πολιτικής που θα ακολουθήσει το υπουργείο στην εκτέλεση των μεγάλων έργων (ξεκίνημα θα γίνει από το Καστέλι στην εβδομάδα που ξεκίνησε), που θα προβλέπει να προηγούνται όλες οι απαραίτητες ενέργειες π.χ. απαλλοτριώσεις πριν από την «είσοδο» των παραχωρησιούχων.
Ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης διαπίστωσε καθυστερήσεις στην πορεία των έργων, ενώ αναφερόμενος στη δημοπράτηση της Πατρών - Πύργου τόνισε ότι ο τεμαχισμός του έργου σε πολλές εργολαβίες είναι λάθος και το επιχείρημα ότι θα προσέλθουν μικρότεροι εργολήπτες είναι αστήρικτο.
Ο κ. Καλογιάννης τόνισε ακόμα οτι οι συμβάσεις παραχώρησης δεν προσφέρονται για λαϊκισμό και δημαγωγία. Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, για έργα εκτός χρονοδιαγράμματος, ενώ αναφερόμενος στο πολιτικοοικονομικό περιβάλλον, προειδοποίησε ότι η καθυστέρηση συμφωνίας με τους δανειστές, η έλλειψη ρευστότητας και οι αόριστες κυβερνητικές εξαγγελίες, θα έχουν κόστος για το ελληνικό δημόσιο.
Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης, βουλευτής ΝΔ Ηρακλείου διαφώνησε με την απόφαση της κυβέρνησης να εγκαταλείψει την υλοποίηση έργων με ΣΔΙΤ. Δεν σταματάς έτσι μια δουλειά 8-10 χρόνων. είπε ο κ. Αυγενάκης.
Ακόμα σημείωσε ότι αν η κυβέρνηση δεν ανατρέψει το αρνητικό κλίμα που δημιουργησε θα θέσει σε κίνδυνο την εκτέλεση των έργων.
Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα διατυπώνοντας την εκτίμηση οτι το μείζονο ζήτημα για την επιτυχή ολοκλήρωση των έργων είανι η εξασφάλιση των χρηματοδοτήσεων.
Υπερασπίστηκε την πρόταση της ΕΡΓΟΣΕ για την διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, επαναλαμβάνοντας ότι το σχέδιο πλήρους υπογειοποίησης υπό τις σημερινές συνθήκες είναι αδύνατον να υλοποιηθεί και από άποψη κόστους και από τεχνικής άποψης και κάλεσε τους τοπίκούς φορείς να επικεντρωθούν και στο θέμα της δρομολόγησης της αναβάθμισης της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία.
Ο συγκοινωνιολόγος μελετητής Νίκος Μηλιώνης επισήμανε βάσιμες ανησυχίες για την υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι της Πάτρας, δεδομένου ότι η κατασκευή του εμπορευματικού τμήματος δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πλαίσιο.
Τέλος, ο Πέτρος Μαντάς, πρόεδρος του ΣΕΒΙΠΑ, επισήμανε το κόστος που έχει για τις επιχειρήσεις η μεγάλη καθυστέρηση των έργων. Η μη ύπαρξη εμπορευματικού λιμένα και η λειτουργική του διασύνδεση με την ΒΙΠΕ, η μεγάλη καθυστέρηση στην κατασκευή του φράγματος Πείρου Παραπείρου, το κόστος μεταφορών λόγω έλλειψης ανταγωνιστικών μέσων (σιδηρόδρομος - αεροδρόμιο) είναι μερικά από τα προβλήματα που επισήμανε ο κ. Μαντάς.

Τέλος, για την Ολυμπία Οδό, διατύπωσε ενστάσεις για τον εξ αρχής κατακερματισμό του έργου, το μοντέλο επίβλεψης και τεχνικών προδιαγραφών και επισήμανε ότι τις υποδομές πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε ως οικονομική δραστηριότητα που πρέπει να μελετάται, να συμβασιοποιείται και να υλοποιείται ως τέτοια.
Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Ολυμπία Οδός: Με ένα
Με μία κίνηση ματ θα δούμε τελικά να δημοπρατείται το πρώτο μεγάλο έργο ...
Πάτρα: Στις φάμπρικες της …Ολυμπίας οδού και στης Πατρών – Κορίνθου τις στοές
Του Γιάννη ΓεωργόπουλουΤριτοκοσμικές καταστάσεις εκτυλίσσονται σε ...
Σκέψεις για
Σε επανεξέταση της δημοπρασίας του τμήματος Πάτρα - Πύργος βρίσκεται ...
Σκέφτονται να αναβάλουν τη δημοπράτηση του «Πάτρα-Πύργος»
Δεύτερες σκέψεις κάνουν στο Υπουργείο Υποδομών σχετικά με τη ...
Στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα του νέου κλάδου του αυτοκινητόδρομου «Κόρινθος – Πάτρα»
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΨΩΜΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣΟ υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ...
ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ..
Επισημοποιήθηκε η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της Δυτικής ...
Μέχρι τον Ιούνιο η δημοπράτηση του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος
EUROKINISSI/Γιάννης Σπυρούνης/ilialive.grΟ υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η ...
Πάτρα - Πύργο με τρένο - Προωθούνται νέες μελέτες
Η ΕΡΓΟΣΕ ανέθεσε τις μελέτες για την κανονικοποίηση του ...
ΣΥΡΙΖΑ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ: Η Απάτη Της Ολυμπίας Οδού
Την Πέμπτη 25 Απριλίου, ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς, ο Β. Βενιζέλος και ο Ν. ...