Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 11C°,
Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Οικονομία
Σχετικά Νέα
Τα σχολεία πάνε σινεμά στη Θεσσαλονίκη
Στο πλαίσιο της ετήσιας εκπαιδευτικής του δραστηριότητας, το Φεστιβάλ ...
Χαρακτηριστική μορφή του ελληνικού κινηματογράφου σε δεκάδες ταινίες
Ενας από τους σπουδαιότερους καρατερίστες του ελληνικού ...
Το αφιέρωμα σε τέσσερις ταινίες του «Κόκκινου Κόμη» στη Θεσσαλονίκη
Aφιέρωμα στον Λουκίνο Βισκόντι, τον σπουδαίο Ιταλό σκηνοθέτη του ...
Top Επιχειρήσεις
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Πάτρα
clientThumb

Για πάντα Λουκίνο Βισκόντι

Για πάντα Λουκίνο Βισκόντι

Aφιέρωμα στον Λουκίνο Βισκόντι, τον σπουδαίο Ιταλό σκηνοθέτη του κινηματογράφου, του θεάτρου και της όπερας πραγματοποιείται ως την Κυριακή στην Ταινιοθήκη της Θεσσαλονίκης, μια ευκαιρία για τους νεότερους ενδιαφερόμενους να ανακαλύψουν τις μαγικές εικόνες του στην μεγάλη οθόνη και στους παλαιότερους να τις ξαναθυμηθούν.

Τίτλος του αφιερώματος, «Λουκίνο Βισκόντι: Ο Κόκκινος Βαρώνος» καθότι ο Βισκόντι αν και αριστοκρατικής καταγωγής ήταν αριστερών πολιτικών διαθέσεων. Το κυριότερο όμως γύρω από τον Βισκόντι (1906 – 1976) είναι ότι κληροδότησε μια σπουδαία φιλμογραφία που ποτέ δεν έπαψε να αποτελεί σημείο αναφοράς στην έβδομη Τέχνη και να υιοθετείται από μεταγενέστερους κινηματογραφιστές. Στο πλαίσιο του αφιερώματος, θα προβληθούν τέσσερα φιλμ του αναγνωρισμένου σκηνοθέτη και πιο συγκεκριμένα τα εξής: «Η γη τρέμει» (1948), «Senso» (1954), «Ο γατόπαρδος» (1963) και «Η γοητεία της αμαρτίας» (1974).

Γυρισμένη με ερασιτέχνες, η «Γη τρέμει» είναι η δεύτερη ταινία μυθοπλασίας του Βισκόντι. Εδώ ένας νεαρός ψαράς προσπαθεί να πείσει τους υπόλοιπους ψαράδες του Άτσι Τρέτσι στη Σικελία να εξεγερθούν ενάντια στη δεσποτική συμπεριφορά των ιχθυεμπόρων, είναι μια ταινία χρηματοδοτημένη από το Ιταλικό Κομμουνιστικό Κόμμα για να αποτελέσει πρότυπο της αντίληψής του για την παιδευτική και πολιτική λειτουργία του κινηματογράφου. Βασίζεται στο μυθιστόρημα του Τζιοβάνι Βέργκα «Οι Μαλαβόλια» και θα ήταν το πρώτο μέρος μιας τριλογίας για την σκληρή ζωή των εργατών της Σικελίας. Τα άλλα δύο μέρη που έμειναν ανολοκλήρωτα θα αφορούσαν τους αγρότες και τους ανθρακωρύχους.

Το «Senso» είναι το χρονικό ενός τραγικού έρωτα ανάμεσα σε μια Ιταλίδα κόμισα (Αλίντα Βάλι) και έναν Αυστριακό λοχαγό (Φάρλεϊ Γκρέιντζερ) την εποχή που η Βενετία βρισκόταν υπό την κατοχή της Αυστροουγγρικής

αυτοκρατορίας. Μια ταινία - κομψοτέχνημα του Λουκίνο Βισκόντι η οποία παρά το λούσο της πανάκριβης παραγωγής στην ψυχή της περιλαμβάνει ψήγματα από τη νεορεαλιστική περίοδο του σκηνοθέτη. Επίσης, είναι η ταινία που ενέπνευσε τον Μάρτιν Σκορσέζε στα «Χρόνια της αθωότητας».

Ο «Γατόπαρδος», το αριστούργημα του Βισκόντι για το οποίο απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ των Κανών, είναι μια «μεταγραφή σε εικόνες του μυθιστορήματος του Τζιουζέπε Τομάσι ντι Λαμπεντούζα και λαμβάνει χώρα στη Σικελία του 1860. Μια μελαγχολική ματιά πάνω σε μια εποχή που οδεύει προς το τέλος της με φορέα έναν πρίγκιπα (Μπαρτ Λάνκαστερ) ο οποίος βλέπει τις αρχές, τις παραδόσεις και την κουλτούρα του να υποκύπτουν στη νέα τάξη πραγμάτων. Ρόλο σε αυτό θα παίξει η απόφαση του ανιψιού του (Αλέν Ντελόν) να καταταγεί στους εθελοντές μετά την άλωση του Παλέρμο από τα στρατεύματα του Γαριβάλδη αλλά και ο έρωτάς του με την κόρη (Κλάουντια Καρντινάλε) του νέου ισχυρού άνδρα της περιοχής (Πάολο Στόπα).

Τέλος η «Γοητεία της αμαρτίας», προτελευταία ταινία του Βισκόντι, ένας ηλικιωμένος καθηγητής (Μπαρτ Λάνκαστερ) που ζει απομονωμένος με τα βιβλία και τους πίνακές του σ’ ένα διαμέρισμα στο κέντρο της Ρώμης, προσπαθεί να συμβιβαστεί με την δυσβάσταχτη ενόχληση που του προκαλεί μια φορτική και αγενής πλούσια γυναίκα (Σιλβάνα Μανγκάνο) που μόλις μετακόμισε στο ίδιο κτίριο με την οικογένεια και τον εραστή της (Χέλμουτ Μπέργκερ). Μόνον που χωρίς να το θέλει, ο καθηγητής νιώθει μια ακαταμάχητη έλξη προς τον αλαζόνα αλλά γοητευτικό εραστή και ο Βισκόντι «συνθέτει ένα σπαραχτικό οπτικό ρέκβιεμ για τις χαμένες δυνατότητες της ύπαρξης, για ό,τι θα μπορούσε να έχει συμβεί, αλλά δεν συνέβη ποτέ» όπως πολύ εύστοχα επισημαίνει στο κείμενό του ο κριτικός κινηματογράφου Θωμάς Λιναράς (στη μονογραφία Luchino Visconti, η οποία κυκλοφόρησε από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την ευκαιρία του αναδρομικού αφιερώματος στον Βισκόντι το 2001.

Το αφιέρωμα πραγματοποιείται ως την Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015 στην αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος (Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Α’, Λιμάνι).

Πρόγραμμα προβολών:

Σάββατο 14/2

18.30 Η γοητεία της αμαρτίας

21.00 Ο γατόπαρδος

Κυριακή 15/2

18.30 Senso

21.00 Η γη τρέμει

Πώληση εισιτηρίων: Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α΄, Λιμάνι, τηλ. 2310-508.398, cinematheque@filmfestival.gr)

Τιμή εισιτηρίου: 4 ευρώ (γενική είσοδος), 3 ευρώ (για τα μέλη).

Κάρτα μέλους: 1 ευρώ.


Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Προβολές και εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Στο πλαίσιο της ετήσιας εκπαιδευτικής του δραστηριότητας, το Φεστιβάλ ...
Τι αποκάλυψε η Κοντού για τον Χορν;
Η Μάρω Κοντού έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού ...
Μάρω Κοντού για Λάμπρο Κωνσταντάρα: «Δύστροπος χαρακτήρας… Πάντα κάποιος τού έφταιγε»
Η Μάρω Κοντού υπήρξε για πολλά χρόνια και σε πολλές επιτυχημένες ...
Τις δεσμεύσεις παρουσίασε το Κέντρο Κινηματογράφου
Προτεραιότητες και δεσμεύσεις αναφέρθηκε το ΔΣ του Ελληνικού Κέντρου ...
Τελευταίο αντίο στον Γιώργο Βελέντζα
Ενας από τους σπουδαιότερους καρατερίστες του ελληνικού ...
Νέο ΔΣ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Με απόφαση του αν. Υπουργού Πολιτισμού κ. Νίκου Ξυδάκη ορίσθηκε η νέα ...
Αύρα αισιοδοξίας στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο! Λίγες μόλις ημέρες μετά ...
26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Παραμένοντας πιστό στο ετήσιο φθινοπωρινό ραντεβού του με τους ...
Ξεκινάει απόψε το 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου
Για 54η χρονιά ξεκινά απόψε στις 8.30 στον κινηματογράφο "Ολύμπιον" της ...