Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 11C°,
Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Κόσμος
Σχετικά Νέα
Ιράκ: Ένοπλοι κρατούν σε πανεπιστήμιο ομήρους φοιτητές και καθηγητές
Ομήρους κρατούν εκατοντάδες φοιτητές και τους καθηγητές τους ένοπλοι ...
Η κόντρα της κυβέρνησης της Χιλής με τους φοιτητές καλά κρατεί
Στους δρόμους βρέθηκαν για ακόμα μια φορά δεκάδες χιλιάδες φοιτητές ...
Φονικός καύσωνας στην Κίνα
Ξεπέρασε τους 40 βαθμούς κελσίου ο υδράργυρος στην Κίνα, φτάνοντας τους ...
Top Επιχειρήσεις
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Πάτρα
clientThumb

Για τους κακούς βαθμούς φταίνε οι… διαλέξεις-μονόλογοι των καθηγητών!

Για τους κακούς βαθμούς φταίνε οι… διαλέξεις-μονόλογοι των καθηγητών!

Επιστημονική έρευνα από τις ΗΠΑ αναφέρει ότι η διάλεξη-μονόλογος δεν βοηθά τους φοιτητές να προσηλωθούν στο μάθημα, αντίθετα αποσπάται η προσοχή τους και ως εκ τούτου οι βαθμοί τους είναι κακοί. Οι επιστήμονες καλούν την εκπαιδευτική κοινότητα να εισαγάγει στο μάθημά της μια πιο ενεργητική, διαδραστική και δημιουργική μέθοδο εκμάθησης, βοηθώντας έτσι τους φοιτητές.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον βιολόγο Σκοτ Φρίμαν του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον στο Σιάτλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS) αξιολόγησαν 225 δημοσιευμένες μελέτες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μεθόδων διδασκαλίας, ιδίως στον τομέα επιστήμης-τεχνολογίας-μηχανικής-μαθηματικών. Προέκυψε ότι όταν η μέθοδος διδασκαλίας από παθητική (διαλέξεις) γίνεται ενεργητική (διάλογος, ομαδική επίλυση προβλημάτων κ.α.), τότε μειώνεται αισθητά το ποσοστό των σπουδαστών που «κόβεται» και αυξάνεται ο μέσος όρος βαθμολογίας της τάξης στα διαγωνίσματα σε ποσοστό 6% κατά μέσο όρο. Στις τάξεις με συμβατική διδασκαλία από καθέδρας, οι φοιτητές είναι μιάμιση φορά (55%) πιο πιθανό να αποτύχουν στις εξετάσεις.

Η νέα μελέτη δείχνει ότι τουλάχιστον κάθε δέκα λεπτά ο καθηγητής πρέπει να παρεμβάλει στις διαλέξεις του ενεργητικά διαλείμματα με ερωταπαντήσεις και συμμετοχικές εργασίες. «Πρέπει να πάψουμε να “σκοτώνουμε” την απόδοση των φοιτητών και το ενδιαφέρον τους για την επιστήμη, με το να κάνουμε συνεχώς διαλέξεις, αντί να τους βοηθάμε να σκέφτονται σαν επιστήμονες» τόνισε ο Φρίμαν. Όπως είπε, όταν ένας σπουδαστής μέσα στην τάξη νιώθει ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να κληθεί να συνεισφέρει, εκ των πραγμάτων μένει πιο προσηλωμένος στο μάθημα και η προσοχή του δεν διασπάται, όπως όταν παθητικά ακούει μονότονες διαλέξεις.

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Φοιτητές «μπλόκαραν» ομιλία της Λαγκάρντ
Διαμαρτυρία φοιτητών κατά του ΔΝΤ κατάφερε να ακυρώσει ...
Ταϊβάν: Φοιτητές εισέβαλαν στη Βουλή
Η συζήτηση στο Κοινοβούλιο της Ταϊβάν για την επικύρωση εμπορικής ...
Φοιτητές έκαναν σεξ μέσα στο πανεπιστήμιό τους
Ασυγκράτητο ήταν ένα ζευγάρι φοιτητών στο πανεπιστήμιο της Νάπολης, ...
Βενεζουέλα: Οι φοιτητές διαμαρτύρονται ενάντια στον Μαδούρο
Εκρηκτική κατάσταση επικρατεί στην Βενεζουέλα, όπου εκατοντάδες ...
Πολικό ψύχος στις βόρειες και μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ με -51 βαθμούς Κελσίου
Θυελλώδεις άνεμοι θα οδηγήσουν τις θερμοκρασίες στους -45 βαθμούς ή ...
Τούρκοι φοιτητές έκαναν σε ναζιστικό χαιρετισμό στο Άουσβιτς
Αντιμέτωποι με κατηγορίες για διάδοση του φασισμού είναι δύο Τούρκοι ...
Η Ταϊλάνδη απομακρύνει τους φοιτητές της από την Αίγυπτο
Την απομάκρυνση περίπου 600 φοιτητών από την Αίγυπτο διέταξε η ...
Σε δίκη οι φοιτητές που απέκρυψαν στοιχεία για τα αδέρφια Τσαρνάεφ
Το Συμβούλιο των Ενόρκων παρέπεμψε σήμερα σε δίκη δύο φοιτητές από το ...
Έκρυθμη η κατάσταση στο Περού (βίντεο)
Με δακρυγόνα απάντησε η αστυνομία του Περού στους φοιτητές και τους ...