Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 4C°,
Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Οικονομία
Σχετικά Νέα
Infobank Hellastat: Νέα πτώση για την αγορά καλλυντικών το 2013
Νέα υποχώρηση κατά 3,5% σημείωσε το 2013 η αξία της εγχώριας αγοράς ...
Ανοδική πορεία διαγράφει φέτος η ελληνική βιομηχανία φαρμάκων, ...
Πτωτικά η φαρμακευτική αγορά την τελευταία τριετία
Σε πτωτική πορεία βρίσκεται η εγχώρια αγορά φαρμάκου τα τελευταία τρία ...
Top Επιχειρήσεις
Βόλος
clientThumb
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb

Πτωτικά η εγχώρια αγορά καλλυντικών

Πτωτικά η εγχώρια αγορά καλλυντικών

Πτωτική πορεία εμφανίζει η εγχώρια αγορά καλλυντικών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας κλαδικής μελέτης της Icap Group.

Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών (παραγόμενων και εισαγόμενων, σε τιμές χονδρικής) αυξήθηκαν την περίοδο 2000-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 4,9%, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της Icap Group.

Ωστόσο, από το 2010 η συγκεκριμένη αγορά είναι πτωτική, εκτιμάται δε ότι οι συνολικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά περίπου 25% την τελευταία τριετία.

Αναφορικά με τη διάρθρωση της αγοράς καλλυντικών, σημειώνεται ότι τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών (50% των συνολικών πωλήσεων), ενώ ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 34%.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, η αξία της συνολικής εγχώριας παραγωγής καλλυντικών τη διετία 2012-2013 παρουσίασε σταθεροποιητικές τάσεις, γεγονός το οποίο αποδίδεται αφενός μεν στην αυξανόμενη «εμπιστοσύνη» των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα, αφετέρου δε στην ενισχυμένη εξαγωγική δραστηριότητα.

Το κανάλι της ευρείας διανομής εκτιμάται ότι καλύπτει το 49% της συνολικής αξίας της αγοράς καλλυντικών και ακολουθεί το κανάλι της επιλεκτικής διανομής με ποσοστό 19%.

Οι εταιρείες του κλάδου προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη μειωμένη ζήτηση και να «συγκρατήσουν» τις πωλήσεις τους, αναπτύσσουν νέα προϊόντα, με στόχο την κάλυψη εξειδικευμένων αναγκών των καταναλωτών, ενώ παράλληλα «ωθούνται» στην παροχή εκπτώσεων, προσφορών κ.ά.

Η εγχώρια αγορά καλλυντικών περιλαμβάνει πολλές επιχειρήσεις, οι οποίες διακινούν πληθώρα προϊόντων και εμπορικών σημάτων. Στον κλάδο των καλλυντικών δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων, τόσο παραγωγικών όσο και εισαγωγικών, η πλειονότητα των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες καλλυντικών. Πολλές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται και σε άλλους κλάδους πέραν των καλλυντικών, όπως των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, των χημικών, των απορρυπαντικών κλπ.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι έντονος λόγω και της υπερπροσφοράς προϊόντων, κυρίως στο κανάλι της ευρείας διανομής. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων διαθέτουν τα προϊόντα τους στο συγκεκριμένο κανάλι, καθώς πολλοί καταναλωτές επιλέγουν τα σούπερ-μάρκετ για την αγορά ορισμένων προϊόντων, λόγω της ευκολίας στην πρόσβαση αλλά και της δυνατότητας επιλογής μεταξύ πολλών εμπορικών σημάτων.

Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού ο οποίος συντάχθηκε με βάση αντιπροσωπευτικό δείγμα 51 επιχειρήσεων του κλάδου (παραγωγικών/εισαγωγικών) προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

Το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών του δείγματος μειώθηκε κατά 11,8% το 2012/11, ενώ τα ίδια κεφάλαια δεν παρουσίασαν αξιόλογη μεταβολή την ίδια περίοδο (οριακή αύξηση 0,6%).

Επίσης, οι συνολικές πωλήσεις των 51 εταιρειών του δείγματος μειώθηκαν κατά 3,6% το 2012/11 και παράλληλα τα μικτά κέρδη υποχώρησαν κατά 4,2%.

Το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα μειώθηκε κατά 11%, γεγονός το οποίο σε συνδυασμό και με τη μείωση των μη λειτουργικών εσόδων οδήγησαν σε δραστική επιδείνωση του καθαρού (προ φόρου) αποτελέσματος το 2012. Τα κέρδη EBITDA περιορίστηκαν κατά 12% περίπου.

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Συναγερμός για καλλυντικά «μαϊμούδες» με μόλυβδο και αρσενικό
Συναγερμό σήμανε η βρετανική αστυνομία για την διακίνηση μέσω ...
Βαφές μαλλιών: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις
Η χρήση καλλυντικών για την εκπλήρωση κοινωνικών, θρησκευτικών, ...
Πως ήταν η Έλενα Κουντουρά πριν 25 χρόνια (ΦΩΤΟ)
Το όνομά της ταυτίστηκε με μία από τις μεγαλύτερες και ακριβότερες ...
Νίνα Λοτσάρη: Καλή μου έσβησες τον αφαλό σου απο το πολύ ρετούς… ΕΛΕΟΣ (Nassos Blog)
Μπορώ να καταλάβω την ανασφάλεια μιας γυναίκας όταν αυτή μεγαλώνει. ...
Αστρονομική πληρωμή για την Τσανσού Ντερέ
Περισσότερα από 180.000 ευρώ θα εισπράξει η ηθοποιός Τσανσού Ντερέ για το ...
Icap: Πτωτικά η αγορά απορρυπαντικών και σαπουνιών την τελευταλια 5ετία
Πτωτικά κινήθηκε η αγορά των απορρυπαντικών και των σαπουνιών την ...
Η Νατάσα Θεοδωρίδου σε ρόλο πωλητή για καλό σκοπό!
Η Νατάσα Θεοδωρίδου και μια από τις πιο γνωστές αλυσίδες καλλυντικών ...
Σαράντης: Από 1η Απριλίου με νέα ονομαστική αξία στο ταμπλό
Από την 1η Απριλίου 2014, οι μετοχές της εταιρείας παραγωγής και εμπορίας ...
Πέφτει η ζήτηση για καλλυντικά και αρώματα παρά τις εκπτώσεις
Περαιτέρω υποχώρηση των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο αρωμάτων και ...