Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 12C°,
Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Οικονομία
Σχετικά Νέα
Συνάντηση Παυλόπουλου με τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλο, συναντήθηκε ...
Μανιάτης: Όχι αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ-Οφέλη για τον καταναλωτή από την πώληση του 30%
Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΗ και μάλιστα θα ...
Αμετάβλητος ο πληθωρισμός στη Γαλλία
Σταθερές παρέμειναν οι τιμές καταναλωτή στη Γαλλία το ...
Top Επιχειρήσεις
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Πάτρα
clientThumb

Ποιες οι νέες αγοραστικές συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή εν μέσω κρίσης

Ποιες οι νέες αγοραστικές συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή εν μέσω κρίσης

Νέες αγοραστικές συνήθειες αποκτά ο Έλληνας καταναλωτής στο περιβάλλον της οικονομικής κρίσης και γίνεται πλέον πιο ενεργός και προδραστικός στις αγορές του.

Τα στοιχεία της πρόσφατης ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, αποκαλύπουν ότι ενώ το 2012/2013 το κύριο ενδιαφέρον του Έλληνα καταναλωτή ήταν η μείωση της σπατάλης και η μείωση των αγορών, πλέον το 2013/2014 έχοντας κάνει αυτές τις μειώσεις, προσπαθεί με έξυπνες λύσεις να εξοικονομήσει χρήματα. Αυτό το επιτυγχάνει ο καταναλωτής κυνηγώντας περισσότερο τις προσφορές, συγκρίνοντας τιμές, επισκεπτόμενος περισσότερα καταστήματα, επιλέγοντας μεγαλύτερες συσκευασίες και κάνοντας πιο συχνές επισκέψεις αγοράζοντας τα απαραίτητα.

Στο νέο περιβάλλον, έτσι όπως αυτό διαμορφώνεται, ο Έλληνας καταναλωτής αγοράζει περισσότερα προϊόντα σε προσφορές. Η συντριπτική πλειοψηφία (86%) των καταναλωτών «κυνηγούν» περισσότερο τις προσφορές επωνύμων προϊόντων σε σχέση με το παρελθόν.

Επίσης, συγκρίνει περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα. Το 82% των καταναλωτών είναι πιο προσεκτικοί με τις αγορές τους και ειδικά στα σουπερμάρκετ όπου έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν μεγάλο αριθμό διαφορετικών προϊόντων, είτε αφιερώνει χρόνο στη σύγκριση στο ράφι ή αξιοποιεί τα φυλλάδια, αλλά και το διαδίκτυο, λόγω ευκολίας σύγκρισης.

Ποσοστό 76% του κοινού έχει μεταφέρει τις αγορές του σε πιο φθηνές εναλλακτικές λύσεις, είτε επιλέγοντας περισσότερες προσφορές, είτε επιλέγοντας άλλη «μάρκα» με αποτέλεσμα να αγοράζει γενικά πιο φθηνά προϊόντα.

Παράλληλα, με τη σύγκριση προϊόντων και τιμών, οι καταναλωτές σε ποσοστό 76% προσανατολίζονται πλέον στην αγορά μεγάλων συσκευασιών προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.

Τρεις στους τέσσερις καταναλωτές, στο πλαίσιο της μείωσης από την πλευρά τους των εξόδων τους προβαίνουν σε μείωση των προϊόντων που αγοράζουν, αποφεύγοντας κυρίως προϊόντα «πολυτελείας» που αγόραζαν στο παρελθόν και επιλέγοντας τα απαραίτητα και κυρίως αυτά που του προσφέρουν «value for money».

Η έτοιμη λίστα αγορών από το σπίτι πέρα από την υπενθύμιση αγορών, θεωρείται από τους καταναλωτές μία καλή λύση, όταν θέλουν να αγοράσουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα και να ελέγξουν το συνολικό budget των αγορών.

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές (67%) επιλέγουν την οικονομικότερη λύση των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων που παρέχουν οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Σύμφωνα με τα παοτελέσματα της έρευνας, οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο κινητικοί με το 62% να δηλώνει ότι πλέον επισκέπτεται πάνω από ένα κατάστημα για να συγκρίνει τιμές, να εκμεταλλευτεί τις προσφορές και να κάνει τις αγορές του.

Σε συνδυασμό με την αύξηση της κινητικότητας, ο καταναλωτής προτιμάει να κάνει πιο πολλές αλλά μικρότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, προκειμένου να «σπάσει» τις αγορές του σε διαφορετικά καταστήματα, αλλά και να εκμεταλλευτεί τις περιοδικές προσφορές. Αυτή η εξέλιξη υποδεικνύει και μία τάση μείωσης των υπερβολικών «στοκ» στο τυπικό ελληνικό σπίτι.

Στις νέες συνήθειες του καταναλωτή περιλαμβάνεται και η μείωση αγοράς έτοιμου φαγητού «απ’ έξω». Ειδικότερα, ποσοστό 77% των καταναλωτών δηλώνουν ότι έχουν μειώσει το φαγητών «απ’ έξω» και αντίστοιχα έχουν αυξήσει σε ένα βαθμό το μαγείρεμα εντός του σπιτιού, αυξάνοντας και αντίστοιχα τις αγορές τους σε τρόφιμα.

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 0,7% στο δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιούλιο
Μείωση 0,7% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών ...
Επανασύνδεση ηλεκτροδότησης καταναλωτή που χρήζει μηχανικής υποστήριξης
Σε επανασύνδεση της ηλεκτροδότησης καταναλωτή που χρήζει μηχανικής ...
ΟΑΣΑ: Έκπτωση 5% στην Αγορά Καταναλωτή
Έκπτωση 5% σε όλες τις αγορές προϊόντων από την Αγορά του Καταναλωτή θα ...
Μείωση 1,1% στον δείκτη τιμών καταναλωτή το Φεβρουάριο
Μείωση 1,1% παρουσίασε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του ...
Πτώση για το δείκτη τιμών καταναλωτή στη Γερμανία το Φεβρουάριο
Πτώση σημείωσε ο δείκτης τιμών καταναλωτή στην Γερμανία τον ...
Να εκμεταλλευτούν τις χριστουγεννιάτικες προσφορές καλεί η ΕΣΕΕ τους καταναλωτές
Τις προσφορές που υπάρχουν στο λιανεμπόριο καλεί τους καταναλωτές να ...
Μείωση 0,7% για τον ΓΔ τιμών καταναλωτή τον Ιούλιο
Μείωση της τάξεως του 0,7% σημείωσε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή ...
Έκκληση του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς τη ΔΕΗ: Επανασυνδέστε το ρεύμα
Έκκληση προς τη ΔΕΗ για ρύθμιση χρεών και αποκατάσταση της ...
ΗΠΑ: Αύξηση κατώτερη των προσδοκιών για τον δείκτη τιμών καταναλωτή
Άνοδο της τάξεως του 0,1% κατέγραψε ο δείκτης τιμών καταναλωτή στις ΗΠΑ ...