Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 11C°,
Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Ατζέντα
Σχετικά Νέα
Έκθεση: «Το Μέλλον Βρίσκεται Πίσω Μας», των Κωστή Βελώνη και Νίκου Μάρκου
Η Προδοσία των Εικόνων1   Από τον τίτλο ήδη, «Το Μέλλον Βρίσκεται Πίσω ...
Εσωτερικώς γελώ καί ἀστειεύομαι πολύ: έκθεση του Νίκου Ναυρίδη στη γκαλερί Bernier/Eliades
Η γκαλερί Bernier/Eliades έχει την τιμή να εγκαινιάζει για τρίτη φορά, ατομική ...
Κήπος Ζεν: Έκθεση από το Νίκο Παπαδόπουλο, στη Γκαλερί ΑΔ
Η Γκαλερί ΑΔ εγκαινιάζει την δεύτερη ατομική έκθεση του Νίκου ...
Top Επιχειρήσεις
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Πάτρα
clientThumb

Το Μέλλον Βρίσκεται Πίσω Μας: έκθεση των Κωστή Βελώνη και Νίκου Μάρκου στη γκαλερί ΑΔ

Το Μέλλον Βρίσκεται Πίσω Μας: έκθεση των Κωστή Βελώνη και Νίκου Μάρκου στη γκαλερί ΑΔ

Η γκαλερί ΑΔ εγκαινιάζει την διπλή ατομική έκθεση του γλύπτη Κωστή Βελώνη και του φωτογράφου Νίκου Μάρκου με τίτλο Το Μέλλον Βρίσκεται Πίσω Μας την Τετάρτη 9 Απριλίου στις 20:00.


Σε προηγούμενη έκθεση που έγινε στην γκαλερί με τίτλο Η Τέχνη την Εποχή της Κατάρρευσης προσπαθήσαμε να ψηλαφίσουμε το πώς αποτυπώθηκε στο έργο των εικαστικών καλλιτεχνών η περίοδος που προηγήθηκε της κατάρρευσης της οικονομίας και της πολιτικής. η περίοδος κατά την οποία οριστικοποιήθηκε η τάση για αποδόμηση του κοινωνικού ιστού. Προσπαθήσαμε να ψηλαφίσουμε το τι είδους εικόνες γέννησε η προηγούμενη δεκαετία και πώς αποτυπώνεται σ’ αυτές.


Κατ’ αρχήν θα πρέπει να επισημανθεί ότι η κατάρρευση προκάλεσε την ανανέωση του εικαστικού λεξιλογίου προς δύο κατευθύνσεις: της αντικουλτούρας και της μοντερνιστικής συνέχειας. Η διαφορά της δεύτερης κατεύθυνσης από την πρώτη έγκειται κυρίως στην ανάδειξη του Θύματος της Κεντρικής Σύγκρουσης, της Ηττημένης εκδοχής της Ιστορίας ως φορέα ελπίδας για ανανέωση των θεσμών και του πολιτισμού, στην αποστροφή προς την αμεσότητα της αφήγησης και την οποιαδήποτε σχέση με την εικονογράφηση και την τυπωμένη εικόνα, την αποστροφή στο χιούμορ και την πρόκληση σαν σχολιαστική αξία, σε ψυχοδηλωτικές προσεγγίσεις και στην λαϊκή φόρμα σαν αναφορά. Στην κατεύθυνση αυτή οι καλλιτέχνες δεν απομακρύνονται από την Ιστορία της Τέχνης σαν βασικό πλαίσιο αναφοράς.


Στην έκθεση αυτή με τίτλο Το Μέλλον Βρίσκεται Πίσω Μας μας απασχολεί η δεύτερη αυτή κατεύθυνση. Αποτελείται από δύο παράλληλες ατομικές εκθέσεις που συνομιλούν μεταξύ τους, του γλύπτη Κωστή Βελώνη και του φωτογράφου Νίκου Μάρκου.  


Οι δύο καλλιτέχνες στοχάζονται πάνω στην κοινωνική πραγματικότητα και επιδιώκουν να αναδείξουν την ανάγκη επαναδιατύπωσης της καθολικής αφήγησης, έτσι ώστε να συνδέεται το Σήμερα με την Ιστορία. Ο ατομικισμός, σαν θεωρία και σαν πρακτική, που αποστρέφεται την ανάδειξη των βασικών χαρακτηριστικών των κοινωνικών δομών και κάνει την ίδια την αφήγηση να μοιάζει με κινούμενη άμμο δεν έχει θέση στο έργο τους.


Στην έκθεση παρουσιάζονται τρία γλυπτά του Βελώνη. Μοντέλο για την Προοπτική Ναυαγίου, Δεν Είναι τα Πάντα Λουλούδια, Ποιος θα Μπορούσε να Χτίσει; Το πρώτο είναι ένα assemblage από objets trouvés στο οποίο ένα αναποδογυρισμένο σκαρί πλοίου έχει σηκώσει μια ξεβαμένη σημαία η οποία σε κάποιο «ένδοξότερο» παρελθόν θα μπορούσε να είναι κόκκινη. Από την πρύμνη του σκάφους ξεπροβάλει ένα αυτοσχέδιο ξύλο ψαρέματος που ενσαρκώνει την όποια ελπίδα συνέχειας και επιβίωσης. Το έργο Ποιος θα Μπορούσε να Χτίσει; αποτελείται από μια ράμπα τεσσάρων μέτρων. Από την ξύλινη επιφάνεια αναδύονται δεκάδες χρησιμοποιημένα σφυριά τα οποία στηρίζουν την ράμπα και την καθιστούν τόπο συνάντησης και ισότιμου διαλόγου. Ο διάλογος αυτός είναι φτιαγμένος από τους πρωταγωνιστές και από αυτόν απουσιάζουν οι ηγέτες. Πρόκειται, ίσως, για την εικονοποίηση του Δημόσιου Χώρου, του χώρου στον οποίο υλοποιούνται οι συλλογικές επεξεργασίες, κατατίθενται οι προτάσεις και μορφοποιούνται οι συλλογικές δράσεις.


Ο Μάρκου παρουσιάζει ένα βίντεο με τίτλο Αφηγήσεις της Ζωής αποτελούμενο από σπονδυλωτές ιστορίες. Σ΄αυτές καθημερινοί άνθρωποι αφηγούνται αποδραματοποιημένα ίχνη ζωής. Ένα video still με την οικογένεια ενός οικονομικού μετανάστη παρουσιάζεται στον τοίχο της γκαλερί. Η πιο συνηθισμένη μορφή αυτογνωσίας, η γνώση του εαυτού μέσω της παρατήρησης του άλλου κατέχει εξέχουσα θέση στην δουλειά του φωτογράφου. Η διακήρυξη του Μπαλζάκ ότι «η απεικόνιση της ζωής πρέπει να γίνεται με επιστημονικό τρόπο ώστε να φθάσουμε στην ολοκληρωμένη παρουσίαση και ερμηνεία της κοινωνικής πραγματικότητας» μοιάζει να χαρακτηρίζει το έργο του.

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Children of the light: έκθεση της Calliope στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει την ατομική έκθεση της γνωστής ...
Children of the light: έκθεση της Calliope στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει την ατομική έκθεση της γνωστής ...
Children of the light: έκθεση της Calliope στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει την ατομική έκθεση της γνωστής ...
Ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Λαδιανού στη γκαλερί CAN
Η γκαλερί CAN εγκαινιάζει την Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015 την ατομική έκθεση του ...
Σταυρόσχημες Αναγωγές: έκθεση του Νίκου Τριανταφύλλου στη γκαλερί Έρση
Η Γκαλερί Έρση την Πέμπτη, 6 Νοεμβρίου 2014, στις 7.30 μμ. εγκαινιάζει την  ...
Έργα ΕκΤελέστηκαν: Έκθεση του Νίκου Τερζή στη γκαλερί Παπατζίκου
Την Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014, στις 8 το βράδυ, η γκαλερί ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ ...
Ατομική έκθεση του Γιάννη Θεοδωρόπουλου στη γκαλερί ΑΔ
Η γκαλερί ΑΔ εγκαινιάζει την ατομική έκθεση του Γιάννη Θεοδωρόπουλου ...
10.000 Αμερικάνικες Ταινίες: έκθεση του Γιώργου Κορδάκη στη γκαλερί ΑΔ
Η γκαλερί ΑΔ εγκαινιάζει την έκτη ατομική έκθεση του φωτογράφου ...
Έκθεση του Ανδρέα Λυμπεράτου στη γκαλερί Cube
Η Γκαλερί Cube, εγκαινιάζει τη συνεργασία της με τον εικαστικό Ανδρέα ...