Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 18C°,
Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Ατζέντα
Σχετικά Νέα
56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι τρεις υποψήφιες ταινίες για το βραβείο LUX
Για τέταρτη συνεχή χρονιά, οι θεατές του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου ...
Δύο ταινίες της Strada στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας
Η StraDa Films ανακοινώνει δύο ταινίες της στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου ...
4ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πελοποννήσου CINE@ART: Υποβολή αιτήσεων
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πελοποννήσου CINE@ART προσκαλεί όλους ...
Top Επιχειρήσεις
Βόλος
clientThumb
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb

Κούνλε Αφολαγιάν: Μου αρέσει να παρουσιάζω ρεαλιστικά τους πάντες και τα πάντα της χώρας μου

Κούνλε Αφολαγιάν: Μου αρέσει να παρουσιάζω ρεαλιστικά τους πάντες και τα πάντα της χώρας μου

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της 3ης Εβδομάδας Αφρικανικού Κινηματογράφου που διοργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδας, το Culturenow.gr μίλησε με τον τιμώμενο σκηνοθέτη από την Νιγηρία, Κούνλε Αφολαγιάν.


Δύο ταινίες μυθοπλασίας (The Figurine, Phone Swap) και ένα ντοκιμαντέρ (Orisas Deities) πρόκειται να προβληθούν στην Ταινιοθήκη, όπου το κοινό θα μπορεί να παρακολουθήσει ταινίες από την μακρινή ήπειρο της Αφρικής.


CultureNow.gr: Η κινηματογραφική βιομηχανία της Νιγηρίας, γνωστή και ως Nollywood, είναι η τρίτη μεγαλύτερη του κόσμου, με παραγωγή 2000 ταινίες ετησίως. Είναι όμως η ποιότητα ανάλογη της ποσότητας;

Κούνλε Αφολαγιάν: Όντως για τέτοια νούμερα μιλάμε, αλλά αυτό ίσχυε κυρίως από την δεκαετία του ΄90 μέχρι και το 2008. Ο αριθμός πλέον έχει μειωθεί, καθώς η επιρροή που είχαν στο κοινό αυτού του είδους οι ταινίες έχει ξεπεραστεί. Τώρα πια ο κόσμος ζητάει ποιοτικές ταινίες. Εγώ έκανα το σκηνοθετικό ντεμπούτο μου το 2006 και οι υψηλές αξίες παραγωγής ήταν για μένα βασική προτεραιότητα, ακόμα και εκείνη την εποχή. Πλέον είναι φανερό, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του κόσμου απαιτεί να υπάρχει ποιοτικό σινεμά.


C.N: Ποια είναι η άποψη σας για τον “Κινηματογράφο του Τρίτου Κόσμου” σήμερα; Το γεγονός δηλ. ότι πλέον έχει κερδίσει τόσο την προσοχή όσο και την παρουσία του στα διεθνή Φεστιβάλ του κόσμου, στην θεωρία του Κινηματογράφου, κλπ.

Κ.Α: Η Νιγηρία είχε καταφέρει να παρευρίσκεται σε μεγάλα διεθνή Φεστιβάλ, όπως οι Κάννες, ήδη από το 1979. Ο πατέρας μου, μάλιστα, ήταν ένας από τους σκηνοθέτες που με τις ταινίες του είχε την ευκαιρία να παραστεί σε φεστιβάλ από όλο τον κόσμο. Βέβαια, με την ανακάλυψη του ψηφιακού σινεμά αυτή η εποχή σταμάτησε για την Νιγηρία. Η πλειονότητα των Αφρικανικών ταινιών που προβάλλονται πια στα μεγάλα φεστιβάλ είναι είτε Βρετανικές, είτε Αμερικανικές ή Ευρωπαϊκές συμπαραγωγές. Είναι πολύ δύσκολο μια ανεξάρτητη ταινία με ανεξάρτητη παραγωγή να κερδίσει μια θέση τόσο στα φεστιβάλ όσο και στην διανομή. Από την προσωπική μου εμπειρία, παρά τις θετικές κριτικές που έχουν γραφτεί για τις ταινίες μου, καμιά από αυτές δεν κατάφερε να εξασφαλίσει παγκόσμια διανομή. Ελπίζω όμως κάποια στιγμή να καταφέρω να γίνει και αυτό.


C.N: Ποιούς σκηνοθέτες θαυμάζετε περισσότερο; Έχετε επηρεαστεί από το έργο τους;

Κ.Α: Μου αρέσουν και θαυμάζω αρκετούς σκηνοθέτες, στους οποίους κάνω αναφορές μέσα από τις ταινίες μου. Ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο Ταραντίνο, ο Μελ Γκίμπσον, ο Σπάικ Λι είναι μερικοί από αυτούς.


C.N: Ο κόσμος όπου ζουν οι ήρωες στις ταινίες σας δείχνει να είναι διχοτομημένος σε σχήματα όπως π.χ παρελθόν/παρόν, ζωή στο χωριό/πόλη, φτώχεια/πλούτος, παράδοση/εκμοντερνισμός. Είναι όντως έτσι η σημερινή κατάσταση στην Νιγηρία;   

Κ.Α: Αυτή ακριβώς είναι η Νιγηρία. Προσπαθώ πάντα στις ταινίες μου να την παρουσιάζω έτσι όπως είναι. Η εικόνα της Αφρικής που παρουσιάζεται στον δυτικό κόσμο είναι η Φτώχεια. Δεν είναι όμως έτσι. Υπάρχουν και εδώ οι πλούσιοι, η μεσαία αστική τάξη και οι φτωχοί όπως υπάρχουν και στην Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία και τον υπόλοιπο κόσμο. Η Νιγηρία είναι μια ιδιόμορφη χώρα, λόγω της γεωγραφικής, γλωσσικής και εθνικής ποικιλομορφίας της. Μου αρέσει να παρουσιάζω ρεαλιστικά τους πάντες και τα πάντα της χώρας μου.


C.N: Στο πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ σας (ORISA DEITIES) ερευνάτε τον τρόπο με τον οποίο οι Θεότητες της φυλής Yoruba και η λατρεία τους έχουν επιβιώσει μέσα στο πέρασμα του χρόνου. Όπως αναφέρετε και εσείς, οι νέα γενιά της Νιγηρίας έχει εγκαταλείψει όλη αυτήν την εθιμοτυπία και τις πεποιθήσεις της. Γιατί; Δεν υπάρχουν σήμερα επιρροές από όλο αυτόν τον θρησκευτικό πλούτο του παρελθόντος;

Κ.Α: Η μοντέρνα Νιγηρία έχει υιοθετήσει και ζει σύμφωνα με τον δυτικό τρόπο ζωής. Η χώρα απαρτίζεται κυρίως από χριστιανούς και μουσουλμάνους, αλλά ακόμα και αυτοί που πιστεύουν ακόμη στην παραδοσιακή θρησκεία, δεν το υποστηρίζουν «ανοιχτά». Οι περισσότεροι κινηματογράφοι που χτίστηκαν την δεκαετία του ΄60 μετατράπηκαν σε εκκλησίες το ΄90. Είναι πράγματι κρίμα οι άνθρωποι να μην μπορούν να ξεχωρίσουν μεταξύ θρησκείας και πολιτισμού, και να τα συγχωνεύουν σε ένα.


C.N: Ποια είναι η στάση σας απέναντι στο πολιτικό σινεμά; Ενδιαφέρεστε για τον κοινωνικό ρόλο που ο κινηματογράφος, ως μέσο, μπορεί να λειτουργήσει σχετικά με την «απο-αποικιοκρατία του πολιτισμού», έτσι όπως υποστηρίζεται στην τριτοκοσμική κινηματογραφική θεωρία;

Κ.Α: Σε σχέση με αυτό…. Θα πρέπει να δείτε την νέα μου ταινία, με τίτλο “October 1”, που εκτυλίσσεται στην Νιγηρία του 1960 και τον αγώνα για την Ανεξαρτησία της. Θίγει κοινωνικά, θρησκευτικά και πολιτιστικά θέματα και νομίζω ότι θα «ταράξει τα νερά» και θα προκαλέσει σχετικές συζητήσεις.


C.N: Προτού ασχοληθείτε με το σινεμά, δουλεύατε σε τράπεζα. Ποιά ήταν η αφορμή για αυτήν την αλλαγή καριέρας;

Κ.Α: Ενδιαφέρον, όνειρα και πάθος.
 

Η 3η εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου θα διαρκέσει από τις 20 έως τις 26 Φεβρουαρίου 2014 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Το ελληνικό σινεμά σε πρώτο πλάνο
Το ελληνικό σινεμά πρωταγωνιστεί στο 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου ...
Ιστορικές και πολεμικές ταινίες: Φεστιβάλ Ρώσικου Κινηματογράφου σε Αθήνα και Λουτράκι
Φεστιβάλ Ρώσικου Κινηματογράφου αφιερωμένο στον  εορτασμό των 70 ...
Το Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου στο 16ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου
Το Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας με χαρά αποδέχθηκε ...
3ο Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας: Προβολή βραβευμένων ταινιών στο Πνευματικό Κέντρο Λυκόβρυσης
Βραβευμένες ελληνικές ταινίες του 3ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακού ...
Ανταπόκριση από το 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Είδαμε τις ελληνικές ταινίες
Είμαστε στη Θεσσαλονίκη, στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου, οπου οι ...
Η weird wave στο 55o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Τρεις ταινίες της weird wave, οι Magical Girl, Τimbuktu (Τιμπουκτού) και Girlhood (Τα ...
Τιμητικές προβολές ταινιών του 6ου Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Λονδίνου
To Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ...
Film Review: 14ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου-Διαγωνιστικό Τμήμα: Το Culturenow.gr ήταν εκεί, Μέρος ΙΙ
Το 14ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου έριξε αυλαία και όπως κάθε ...
Film Review: 14ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου-Διαγωνιστικό Τμήμα: Το Culturenow.gr ήταν εκεί, Μέρος Ι
Το 14ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου είναι σε εξέλιξη και όπως ...