Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 4C°,
Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Ατζέντα
Σχετικά Νέα
Σλάβικη Ψυχή ΙΙΙ - Μια φορά κι έναν καιρό: συναυλία της Κ.Ο.Α στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η σύμπραξη της, διεθνούς ακτινοβολίας, Τσέχας αρπίστας Γιάννα ...
Ένα γερμανικό ρέκβιεμ από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσιάζει την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και ...
O Πέτρος και ο Λύκος και ο Μπαμπάρ το Ελεφαντάκι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Το Μέγαρο Μουσικής σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με ...
Top Επιχειρήσεις
Βόλος
clientThumb
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb

Η «Ρομαντική» του Μπρούκνερ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η «Ρομαντική» του Μπρούκνερ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα φιλοξενήσει στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, η οποία θα παρουσιάσει την "Ρομαντική" Συμφωνία του Άντον Μπρούκνερ, την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014 στις 20.30.

                                           

Η επιβλητική αλλά και ευαίσθητη «Ρομαντική» Συμφωνία του Άντον Μπρούκνερ, το δημοφιλέστερο και κατά πολλούς το ωραιότερο από τα έργα του μεγάλου Αυστριακού συμφωνιστή, χαρίζει τον τίτλο της στην συναυλία που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου, στις 20.30, υπό την μουσική διεύθυνση του Κάρολου Τρικολίδη. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμα το,  εμπνευσμένο από την κοσμοθεωρία και την πολύπλευρη προσωπικότητα του Νίκου Καζαντζάκη, έργο του Γιώργου Κουμεντάκη Amor fati και το αισθαντικό 17ο Κοντσέρτο για πιάνο του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, με σολίστ την διακεκριμένη πιανίστα και καθηγήτρια Δόμνα Ευνουχίδου.

 

Το προσωνύμιο «Ρομαντική» που χρησιμοποιούσε ο ίδιος ο Μπρούκνερ για την Τέταρτη Συμφωνία του απηχεί κυρίως έναν μεσαιωνικό ρομαντισμό όπως τον συνέλαβε ο Βάγκνερ στις όπερές του Λόενγκριν και Ζίγκφριντ. Το έργο γράφτηκε στην Βιέννη το 1874 προς τιμήν του Πρίγκηπα της Αυστρίας Κωνσταντίνου. Ο Μπρούκνερ αναγνωρισμένος ως συνθέτης και οργανίστας στο Παρίσι και το Λονδίνο, δεν έχαιρε ιδιαίτερης εκτίμησης στην πατρίδα του-το 1872 η Φιλαρμονική της Βιέννης είχε μάλιστα απορρίψει την Πρώτη του Συμφωνία ως «μακροσκελή» και «δυσερμήνευτη». Η ανασφάλειά του τον οδήγησε σε πολλαπλές αναθεωρήσεις των έργων του, όπως συνέβη και με την Τέταρτη Συμφωνία που γνώρισε αλλεπάλληλες επεξεργασίες απ΄τον ίδιο τον συνθέτη, αλλά και το 1880 από τον φίλο και «μαθητή» του Γκούσταβ Μάλερ. Παρόλα αυτά η πρεμιέρα της «Ρομαντικής» το 1881 στην Βιέννη, υπό τον Χάνς Ρίχτερ, σημείωσε τεράστια επιτυχία. 

 

Βασισμένο σε κρητικές κοντυλιές, το Amor fati του Κουμεντάκη γράφτηκε μετά από ανάθεση της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης το 2007, με αφορμή την 50ετή επέτειο από τον θάνατο του Νίκου Καζαντζάκη. Ο ίδιος ο συνθέτης του το περιγράφει ως ένα αισιόδοξο έργο, «ίσως το πρώτο μου με θετική παρόρμηση για την ζωή. Προσπάθησα», διευκρινίζει ο Κουμεντάκης, «να δω το έργο του Καζαντζάκη με σύγχρονη ματιά, χωρίς την συνήθη φολκλορική διάσταση, λαθεμένη και πολύ περιοριστική για την ουσία της δημιουργίας του, καθώς και το φιλοσοφικό και ιδεολογικό του περιεχόμενο».    

 

Κομψό, με υπέροχες μελωδίες αλλά και υψηλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις από τον πιανίστα, οι οποίες κορυφώνονται ειδικά στο δεύτερο μέρος (Allegretto) του, το 17ο Κοντσέρτο για πιάνο του Μότσαρτ είναι ένα από τα ελάχιστα της εργογραφίας του που εκδόθηκαν όσο ζούσε, όπως κι ένα από τα ελάχιστα που δεν γράφτηκαν για να παιχτούν από τον ίδιο, αλλά από μαθητή του. Και συγκεκριμένα από την μαθήτρια του στην Βιέννη του 1784 Μπάρμπαρα φον Πλόιερ, κόρη του Βιεννέζου αριστοκράτη στην αυλή του Ζάλτσμπουργκ, Λέοπολντ. Ο Μότσαρτ λέγεται ότι συνέθεσε το κοντσέρτο σε λίγες ώρες αφού ο φον Πλόιερ πλήρωσε και τον ίδιο για την σύνθεση και την ορχήστρα με την οποία η κόρη του ως σολίστ πρωτοπαρουσίασε το έργο την Άνοιξη της ίδιας χρονιάς.

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΜΕΝΤΑΚΗΣ (γεν.1959)

Amor fati

 

ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ AΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ (1756–1791)

Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.17 σε σολ μείζονα, Κ.453

 

ΑΝΤΟΝ ΜΠΡΟΥΚΝΕΡ (1824–1896)

Συμφωνία αρ.4 σε μι ύφεση μείζονα, «Ρομαντική»

 

Σολίστ :  Δόμνα Ευνουχίδου, πιάνο

Μουσική διεύθυνση:  Κάρολος Τρικολίδης

 

Tης συναυλίας θα προηγηθεί (στις 19:45) δωρεάν εισαγωγική ομιλία, για τους κατόχους εισιτηρίων.

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Η Ορχήστρα Νέων Της Μεσογείου με τον Κάρλο Ρίτσι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η Ορχήστρα Νέων της Μεσογείου (1984), με νεαρούς μουσικούς από είκοσι ...
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών μόνιμη Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
Σε νέα εποχή εισέρχονται οι σχέσεις του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής ...
Η Berliner Philharmoniker ζωντανά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έχει την τιμή να φιλοξενεί στην περίφημη για ...
Από τον Βενιζέλο της Κρήτης: Συναυλία της ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την ...
Η Καμεράτα και ο Γιώργος Πέτρου με έργα Μότσαρτ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Ένα μήνα μετά το λαμπερό γκαλά των κορυφαίων κόντρα τενόρων, στις 23 ...
Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσιάζει τη συναυλία Νέοι Δημιουργοί και ...
Πρόσκληση σε χορό από την Κρατική Ορχήστρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
«Πρόσκληση σε Χορό» απευθύνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο κοινό της, ...
Μουσικές του Νέου Κόσμου (ΙV) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η Ενάτη Συμφωνία του Αντονίν Ντβόρζακ είναι το μεγαλειώδες ...
Le Cercle de l’Harmonie - Ζερεμί Ρορέρ: Έργα Μότσαρτ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Το Φεστιβάλ Αθηνών παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τον Ζερεμί ...