Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 8C°,
Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Ατζέντα
Σχετικά Νέα
Πατένα Live: με τον Νίκο Ξυδή και τη Βαλέρια Κουρούπη στο Χυτήριο
Ο Νίκος Ξύδης και η Βαλέρια Κουρούπη παρουσιάζουν τη νέα τους μουσική ...
Μέλι, της Βαλέρια Γκολίνο
Η Strada Films παρουσιάζει στους κινηματογράφους το συγκλονιστικό ...
Από μέλι και γάλα - Ζαν Ματέρν
Από της εκδόσεις της Εστίας κυκλοφορεί το μυθιστόρημα του Ζαν Ματέρν ...
Top Επιχειρήσεις
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Πάτρα
clientThumb

Ταινία: Μέλι (Miele), της Βαλέρια Γκολίνο

Ταινία: Μέλι (Miele), της Βαλέρια Γκολίνο

Η Βαλέρια Γκολίνο, γνωστή μέχρι τώρα ως μια σπουδαία ιταλίδα ηθοποιός διεθνούς βεληνεκούς, περνάει πίσω από την κάμερα και κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο της με ταινία μυθοπλασίας κοινωνικού προβληματισμού για το βιοηθικό ζήτημα της ευθανασίας.


Μετά τα “Million Dollar Baby” (2004), “The Sea Inside” (2004) – βραβευμένα και τα δύο με Όσκαρ την ίδια χρονιά – το “You Don’t Know Jack” (2010) – βραβευμένο με Emmy και Χρυσή Σφαίρα – και το, επίσης, βραβευμένο με Όσκαρ “Amour” (2012),  έρχεται το “Μέλι”(aka Miele) της Γκολίνο να δώσει την δίκη του εκδοχή πάνω στο θέμα.


Η 30χρονη Ιρένε (Τζασμίνε Τρίνκα) είναι η Μέλι. «Ιρένε» για τους γονείς και φίλους, «Μέλι» για τους ανθρώπους που πάσχοντας από χρόνιες εκφυλιστικές παθήσεις επιθυμούν να τερματίσουν την ζωή τους. Έχοντας παρατήσει τις σπουδές της στην ιατρική, η Ιρένε βγάζει τα προς το ζην παρέχοντας, έναντι αδράς αμοιβής, υπηρεσίες εκούσιας ευθανασίας σε βαριά αρρώστους.


Πατώντας πάνω στο μυθιστόρημα του Μάουρο Κοβάσιτς (A Nome Tuo) η Γκολίνο επιχειρεί, ως πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτης, ένα ομολογουμένως δύσκολο πρότζεκτ: Να θίξει το θέμα της εκούσιας ευθανασίας, χωρίς μελοδραματισμούς, ηθικολογίες και διακηρύξεις ιδεών. Και ως προς αυτό τα καταφέρνει θαυμάσια.


Το ενδιαφέρον της στρέφεται εξολοκλήρου πάνω στην ηρωίδα της, Ιρένε/Μέλι, και την μελετά ως γυναίκα, ως ακτιβίστρια, ως προσωπικότητα και ως αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο ρόλων της.


Πολύ έξυπνα η Γκολίνο επιλέγει να προσδώσει στην ηρωίδα της ανδρόγυνα χαρακτηριστικά που την τοποθετούν σε μια ενδιάμεση κατάσταση πάνω στην οποία χτίζεται ολόκληρη η αφήγηση. Αυτή η ενδιάμεση κατάσταση είναι και ο τοίχος προστασίας μεταξύ Ιρένε και Μέλι, μεταξύ λάθους και σωστού και εν τέλει μεταξύ ζωής και θανάτου. Δεν είναι τυχαίο ότι η Γκολίνο δεν χάνει ευκαιρία στο να μας δείχνει την Ιρένε πίσω από γυάλινες επιφάνειες και καθρέφτες. Όλες οι επιλογές της ηρωίδας της συντελούν στο να μην υπάρχει ουσιαστικά πουθενά: διατηρεί την ιδιότητα της φοιτήτριας στον πατέρα της και στον φίλο της, ώστε να δικαιολογεί την απουσία της όταν ταξιδεύει στο Μεξικό για να αγοράσει τα απαραίτητα φάρμακα, συνάπτει ερωτικές σχέσεις με έναν παντρεμένο, ζει απομονωμένη σε ένα σπίτι δίπλα στην θάλασσα και «επιστρέφει» μέσα στον κόσμο κυρίως για τα ραντεβού με τους ασθενείς.


Θέλοντας να ξορκίσει τον θάνατο, γυμνάζεται μανιωδώς είτε κολυμπώντας είτε κάνοντας ποδήλατο, δεν καπνίζει και κάνει συνεχώς καρδιολογικές εξετάσεις. Οι κρίσεις πανικού που παθαίνει είναι το αντίδοτο στην ιδέα και θέα του θανάτου που η ίδια προσφέρει κάθε φορά. Το αίτημα για έναν αξιοπρεπή θάνατο σε ανθρώπους που έχουν πάψει πια να ζουν καθώς απλά υπάρχουν είναι η ώθηση και ο εξαγιασμός των πράξεών της. Μέχρι που η στιγμή τα φέρνει έτσι ώστε εν αγνοία της να δώσει τα απαραίτητα προς ευθανασία φάρμακα σε έναν άνθρωπο που πάσχει από κατάθλιψη. Ο Κάρλο Γκριμάλντι, επιτυχημένος αρχιτέκτονας, χωρισμένος και άτεκνος θα γίνει το πρόσωπο που θα φέρει την Ιρένε σε μια κατά μέτωπο επίθεση με την Μέλι και κατ’ επέκταση με την ζωή της.


Η Γκολίνο σκηνοθετεί το «Μέλι» με όρους επιστημονικού ερευνητή, όπου η μεροληψία και τα βεβιασμένα αποτελέσματα βρίσκονται εκτός μεθοδολογίας. Δημιουργώντας μια άκρως ενδιαφέρουσα περσόνα όπου θηλυκώνει υπέροχα στο πρόσωπο της Τρίνκα παραδίδει ένα φιλμ φιλοσοφικά τοποθετημένο στο να τεθούν τα σωστά ερωτήματα και όχι στο να απαντηθούν, υπό την μορφή ενός πειράματος τόσο για την ίδια την Γκολίνο ως σκηνοθέτη, όσο και για το βιοηθικό δίλημμα που επιχειρεί να αρθρώσει.


Σκηνοθεσία: Βαλέρια Γκολίνο
Σενάριο: Βαλέρια Γκολίνο, Φραντσέσκα Μαρτσιάνο, Μάουρο Κοβάσιτς
Πρωταγωνιστούν: Τζασμίνε Τρίνκα, Κάρλο Τσέτσι, Λίμπερο Ντε Ριέντζο
Διάρκεια: 96΄
Διανομή: Strada films

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Γλυκό σαν μέλι - Susan Wiggs
Από τις εκδόσεις Bell / Χαρλένικ Ελλάς κυκλοφορεί το βιβλίο, Γλυκό σαν ...
Πίνατς: Η ταινία
Η Odeon παρουσιάζει στους κινηματογράφους από τις 5 Νοεμβρίου 2015 την ...
Το φεστιβάλ Καννών ανοίγει με την ταινία «Στάσου Ψηλά»
Για δεύτερη φορά το Φεστιβάλ Καννών στην 68χρονη ιστορία του ξεκινάει ...
Outview Film Festival 2015: Η ταινία έναρξης
Η πολυβραβευμένη ταινία Pride, του Matthew Warchus, θα είναι και η επίσημη Ταινία ...
H νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «O Aστακός» στο 68ο Φεστιβάλ Καννών
Μετά τη μεγάλη επιτυχία του «Κυνόδοντα», ο Γιώργος Λάνθιμος επιστρέφει ...
Η εκδίκηση έσταζε μέλι - Φανή Πανταζή
Το βιβλίο της Φανής Πανταζή, Η εκδίκηση έσταζε μέλι, κυκλοφορεί από τις ...
Η ταινία Α του Στάθη Αθανασίου στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Η ταινία Α του Στάθη Αθανασίου, η πρώτη ελληνική ταινία μεγάλου μήκους ...
Book Review: Μέλι κόλλησε στα χείλη - Μάνος Κοντολέων
Μοιάζει με παραμύθι. Ή τουλάχιστον κάπως έτσι, με τη γλύκα του ...
Μέλι κόλλησε στα χείλη – Μάνος Κοντολέων: Παρουσίαση στον Ιανό
O Ianos και οι Εκδόσεις Πατάκη διοργανώνουν την παρουσίαση του βιβλίου με ...