Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 6C°,
Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Οικονομία
Σχετικά Νέα
Ζημιογόνο το πρώτο τρίμηνο για την Frigoglass
Πωλήσεις ύψους 124,247 εκατ. ευρώ παρουσίασε στο πρώτο τρίμηνο του 2014 η ...
Πτώση 39,9% στην κερδοφορία της Frigoglass στο πρώτο 6μηνο
Πτώση 27,9% κατέγραψαν τα καθαρά κέρδη της Frigoglass το β' τρίμηνο και 39,9% το ...
Frigoglass: Έκδοση ομολόγου απο θυγατρική
Σε έκδοση και προσφορά προτιμώμενων ομολογιών (Senior Notes) ύψους 250 εκατ. ...
Top Επιχειρήσεις
Βόλος
clientThumb
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb

Πτώση 72,7% στα κέρδη 9μήνου για την Frigoglass

Πτώση της τάξης του 72,7% κατέγραψαν τα καθαρά κέρδη της Frigoglass στο εννεάμηνο και διαμορφώθηκαν σε 1,651 εκατ. ευρώ, έναντι των 6,039 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ στο γ' τρίμηνο η εταιρεία περιόρισε τις ζημιές της στα 8,219 εκατ. ευρώ από ζημιές 10,382 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 9,8% στο εννεάμηνο στα 395,671 εκατ. ευρώ, ενώ στο γ' τρίμηνο κατέγραψαν πτώση 17,9% στα 82,673 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Frigoglass, η μείωση των πωλήσεων αποδίδεται στην απότομη μείωση των επενδύσεων των πελατών της παγκοσμίως, και στη δυσμενή πορεία των συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Οι πωλήσεις επαγγελματικών ψυγείων (ICM) στην Ρωσία αυξήθηκαν σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρά το συνεχιζόμενο κλίμα ύφεσης στην Ευρώπη. Παράλληλα, μετά τις ισχυρές επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου, οι πωλήσεις του κλάδου υαλουργίας περιορίστηκαν, εξαιτίας των σημαντικά μειωμένων επενδύσεων των πελατών.

Το περιθώριο EBITDA βελτιώθηκε κατά 140 μονάδες βάσης, ενώ η πίεση εξαιτίας της χαμηλής αξιοποίησης του παραγωγικού δυναμικού παραμένει, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.

Ο ρυθμός βελτίωσης του επιπέδου των αποθεμάτων σημείωσε κάμψη, εξαιτίας των χαμηλότερων πωλήσεων. Αντιθέτως, η πειθαρχία στις επενδύσεις και ο αποτελεσματικός έλεγχος του κόστους διατήρησαν σε καλό επίπεδο τις ταμειακές ροές και την κερδοφορία, αντίστοιχα.

Ο κ. Torsten Tuerling, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε:

"Οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σημαντικά χαμηλότερα των προσδοκιών μας. Αυτό οφείλεται στην απροσδόκητα απότομη μείωση των επενδύσεων των πελατών μας, καθώς συνεχίστηκε η επιδείνωση των εμπορικών συνθηκών στην διάρκεια του τριμήνου. Οι οικονομικές συνθήκες στην Ευρώπη παραμένουν δυσμενείς, ενώ τον τελευταίο καιρό καταγράφεται αυξημένη μεταβλητότητα σε αρκετές από τις αναδυόμενες αγορές. Το γεγονός αυτό είχε σημαντικές επιπτώσεις στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου στις αγορές Ασίας και Αφρικής, τόσο στον κλάδο επαγγελματικής ψύξης (ICM), όσο και στον κλάδο υαλουργίας. Οι πωλήσεις επαγγελματικής ψύξης στην Ευρώπη διαμορφώθηκαν σε επίπεδο υψηλότερο από το αντίστοιχο περσινό, ωθούμενες από τις καλές επιδόσεις στην αγορά της Ρωσίας.

Παρά τη μείωση των πωλήσεων, καταφέραμε να βελτιώσουμε το περιθώριο κέρδους προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, επωφελούμενοι από τον περιορισμό του κόστους, την βελτίωση του προϊοντικού μας μίγματος και ορισμένα μη επαναλαμβανόμενα κέρδη .

Ωστόσο, ο μικρός βαθμός αξιοποίησης του παραγωγικού μας δυναμικού κατά τη διάρκεια του τριμήνου, και εκείνες οι δραστηριότητες που είναι ζημιογόνες, είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική αλλοίωση των αποτελεσμάτων μας.

Καθώς αναμένουμε οι εμπορικές συνθήκες να παραμείνουν βραχυπρόθεσμα δυσμενείς , προχωράμε σε ένα πρόγραμμα εξορθολογισμού της παραγωγικής μας βάσης, και παράλληλα αντιμετωπίζουμε το θέμα των ζημιογόνων δραστηριοτήτων μας. Πρωταρχικός μας στόχος είναι να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί, από πλευράς κόστους, και να βελτιώσουμε την αποδοτικότητά μας, ανεξαρτήτως των συνθηκών που επικρατούν στις αγορές."
Οι προοπτικές

Οπως αναφέρει η Frigoglass στην ανακοίνωσή της, "η επιδείνωση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος που σημειώθηκε παγκοσμίως στην διάρκεια του τρίτου τριμήνου, προκάλεσε σημαντικές συναλλαγματικές διακυμάνσεις σε ορισμένες αναδυόμενες αγορές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απροσδόκητη και απότομη μείωση των επενδύσεων εκ μέρους των πελατών μας και κατά συνέπεια, την έντονη υποχώρηση των πωλήσεων στις περισσότερες αγορές, τόσο στον κλάδο επαγγελματικής ψύξης, όσο και στον κλάδο υαλουργίας. Επιπλέον η μείωση των πωλήσεων επέδρασε αρνητικά και στην ουσιαστική δυνατότητα που είχαμε να μειώσουμε περαιτέρω τα αποθέματά μας κατά τη διάρκεια της περιόδου. Βραχυπρόθεσμα, η επιχειρηματική μας δραστηριότητά δεν παραμένει ανεπηρέαστη σε τόσο δυσμενείς οικονομικές συνθήκες.

Για το υπόλοιπο της χρήσης, περιμένουμε ότι οι αγορές θα συνεχίσουν να είναι αδύναμες, γεγονός που αναμένεται να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην επενδυτική δραστηριότητα των πελατών μας. Κατά συνέπεια, οι δυσκολίες σε σχέση με το ρυθμό ανάπτυξης των εσόδων μας θα συνεχιστούν και στο τέταρτο τρίμηνο.

Προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις της τρέχουσας μεταβλητότητας των αγορών στα καθαρά μας κέρδη, προχωρούμε στην υλοποίηση ενός προγράμματος εξορθολογισμού της παραγωγικής βάσης του κλάδου επαγγελματικής ψύξης, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουμε το θέμα της αποδοτικότητας ορισμένων ζημιογόνων δραστηριοτήτων και ενισχύουμε περαιτέρω την προσπάθεια διαρκούς μείωσης των λειτουργικών εξόδων.

Παραμένουμε προσηλωμένοι στην εκτέλεση των Έργων Στρατηγικής Προτεραιότητας τα οποία θα ενισχύσουν την ευρωστία του επιχειρηματικού μας μοντέλου, θα βελτιώσουν τα περιθώρια κέρδους και προϊόντος του χρόνου, θα ενισχύσουν ουσιαστικά τη δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών.

Παρά την τρέχουσα μεταβλητότητα των αγορών, σε βάθος χρόνου οι πυλώνες ανάπτυξης της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας παραμένουν αμετάβλητοι ώστε να είμαστε σε θέση να εκμεταλλευτούμε μια σειρά μακροπρόθεσμων τάσεων των αγορών όπως, μεταξύ άλλων: η αύξηση των τοποθετήσεων επαγγελματικών ψυγείων στις αναδυόμενες αγορές, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε την αυξανόμενη ζήτηση επώνυμων ("branded") αναψυκτικών, η αντικατάσταση του υπάρχοντος εξοπλισμού επαγγελματικής ψύξης με ψυγεία επόμενης γενιάς τα οποία καταναλώνουν σημαντικά λιγότερη ενέργεια καθώς και η αύξηση στη ζήτηση γυάλινων μπουκαλιών, καθώς το γυαλί είναι το κυρίαρχο υλικό συσκευασίας στην αναπτυσσόμενη αγορά μπύρας της Αφρικής".

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Αυξημένες κατά 58,3% οι ενοποιημένες πωλήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
 Αύξηση κατά 58,3% κατέγραψαν οι ενοποιημένες πωλήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στο ...
Εισηγμένες: Μεγάλη πτώση στα κέρδη πρώτου 6μήνου
Μείωση 82,6% κατέγραψαν τα κέρδη των εισηγμένων στο Χ.Α εταιρειών, στο ...
Frigoglass: Διεκόπη προσωρινά η παραγωγή σε εργοστάσιο της Ινδίας
Προσωρινή διακοπή στην παραγωγή πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο ...
Στα 25,6 εκατ. τα κέρδη της ΕΥΠΡΟ στο 9μηνο
Στα 25,6 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη της Eurobank Properties για το ...
Επενδύσεις 800.000 ευρώ από την Frigoglass
Σε  αναδιάρθρωση της παραγωγικής διαδικασίας του εργοστασίου που ...
Ιαπωνία: Μείωση 6,4% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων
Πτώση 6,4% κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην ...
Frigoglass: Στο 8,25%-8,5% το κουπόνι του 5ετούς ομολόγου, λένε οι εκτιμήσεις
Μεταξύ 8,25% και 8,5% θα διαμορφωθεί το κουπόνι του πενταετούς ομολόγου ...
Frigoglass: Στις 25/4 οι νέες μετοχές στο ταμπλό
Την Πέμπτη 25 Απριλίου ξεκινά η διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο ...
Στις 29/4 τα αποτελέσματα της Frigoglass
Tη Δευτέρα, 29 Απριλίου 2013, στις 8:30 π.μ. ώρα Ελλάδος, θα ανακοινώσει η ...