Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 9C°,
Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Ατζέντα
Σχετικά Νέα
Δον Κιχώτης από τα Μπολσόι και τα Κρατικά Μπαλέτα της Μόσχας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Ο Δον Κιχώτης, η διασημότερη παράσταση του ιστορικού «Κρατικού ...
Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΩΝ BOLSHOI, YURΥ GRIGOROVICH,  ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΩΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Ο Yury Nikolayevich Grigorovich (Γιούρι Νικολάεβιτς Γκριγκορόβιτς), ο σπουδαιότερος ...
«Δον Κιχώτης» και «Η λίμνη των κύκνων» από τον θρύλο των Μπολσόι, Γιούρι Γκριγκορόβιτς στο Badminton
  Το θέατρο Badminton παρουσιάζει δύο καταπληκτικές παραγωγές του Γιούρι ...
Top Επιχειρήσεις
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Πάτρα
clientThumb

Ο Δον Κιχώτης από το Grigorovich Ballet Theatre της Ρωσίας στο θέατρο Badminton

Ο Δον Κιχώτης από το Grigorovich Ballet Theatre της Ρωσίας στο θέατρο Badminton

Ο θρύλος των Μπολσόι, Γιούρι Γκριγκορόβιτς, έρχεται στο θέατρο Badminton, πλαισιωμένος από 70 συντελεστές, για δύο ξεχωριστές παραστάσεις του Δον Κιχώτη, στις 16 και 17 Οκτωβρίου 2013.


Το αξεπέραστο έργο για μπαλέτο του Λεόν Μίνκους «Δον Κιχώτης» παρουσιάστηκε πρώτη φορά από τον Μαριούς Πετιπά στις 26 Δεκέμβρη του 1869 από το Μπαλέτο των Μπολσόι της Μόσχας και αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα κλασικά έργα παγκοσμίως και χαρακτηριστικό δείγμα της ρωσικής τέχνης του μπαλέτου. Μια δεύτερη, περισσότερο δραματοποιημένη παρουσίαση του μπαλέτου, έγινε και πάλι από τον Πετιπά στην Αγία Πετρούπολη το 1871. Το 1900, ο Γκρόσκι έδωσε τη δική του πιο ρεαλιστική ερμηνεία. Το 1940 ο Ζαχάροφ ανέβασε εκ νέου τον Δον Κιχώτη και η παραγωγή αυτή υπήρχε πάντα στο ρεπερτόριο των Μπαλέτων Μπολσόι.


Στις 15 Δεκεμβρίου του 1994, ο καλλιτεχνικός διευθυντής των διάσημων μπαλέτων Γιούρι Γκριγκορόβιτς, παρουσιάζει την δική του εκδοχή. Ο μεγάλος χορογράφος τονίζει περισσότερο μερικά μοναδικά σημεία στην χορογραφία του Πετιπά όπως το «Grand pas de deux», αλλά και γενικότερα τον ρόλο της «Κίτρι» (δεν είναι τυχαίο ότι η «Κίτρι» ήταν ο ρόλος που έκανε παγκοσμίως γνωστή τη μεγάλη μπαλαρίνα Μάγια Πλισέτσκαγια και αποτελεί ρόλο ζωής για κάθε χορεύτρια κλασικού ρεπερτορίου σε όλο τον κόσμο).


Έντεκα χρόνια μετά την πρεμιέρα στα Μπολσόι, το 2005, ο Γιούρι Γκριγκορόβιτς χορογραφεί τον «Δον Κιχώτη» με το Γκριγκορόβιτς Μπαλέ και σε αυτή την εκδοχή βασίζεται όχι μόνο στην χορογραφία του Μαριούς Πετιπά αλλά χρησιμοποιεί και στοιχεία από την χορογραφία του Αλεξάντερ Γκόρσκι.


Τα σκηνικά και κοστούμια είναι του Ντιμίτρι Τσερμπάτζι, μαθητή του αξέχαστου σκηνογράφου των Μπολσόι Σιμόν Βιρσαλάτζε. Τα πολύχρωμα και εντυπωσιακά σκηνικά της παράστασης ενθουσίασαν τους θεατές ενώ μια από τις σκηνές του έργου που εξελίσεται σε ένα αρχαίο θέατρο της Μεσογείου αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη στην απόδοση της μαγείας και των χρωμάτων του Ισπανικού Νότου που είναι ο χώρος στον οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία.


Με αυτή την παράσταση ξεκίνησε μια μεγάλη περιοδεία σε όλο τον κόσμο. Οι 70 συντελεστές της παράστασης με επιλεγμένους σολίστ από τον ίδιο τον Γιούρι Νικολάεβιτς και πάντα με την καθοδήγησή του, θα αποδώσουν την εκδοχή του σε μια από τις ομορφότερες παραστάσεις του κλασικού ρωσικού μπαλέτου.


Η υπόθεση του «Δον Κιχώτη» είναι γνωστή από το περίφημο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μιγκέλ ντε Θερβάντες (1547-1616), ένα από τα διασημότερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ο καλοσυνάτος Αλόνσο Κιχάνο, έχοντας διαβάσει πολλά βιβλία για τον ιπποτισμό, παρασυρμένος από τα ανδραγαθήματά τους, αποκηρύσσει το παρελθόν του. Επιλέγει το όνομα Δον Κιχώτης ντε λα Μάντσα, παίρνει για υπηρέτη του και ιπποκόμο τον Σάντσο Πάντσα και πορεύεται στους δρόμους της δράσης, της δικαιοσύνης και της αλήθειας, αναζητώντας την περιπέτεια και μια Δουλτσινέα που ζει μόνο στα όνειρά του.

Το μπαλέτο ωστόσο στηρίζεται σε μία από τις περιπέτειες του Δον Κιχώτη, που περιλαμβάνεται στο διάσημο μυθιστόρημα του Θερβάντες. Κεντρικό θέμα είναι ένα συγκεκριμένο επεισόδιο στο οποίο περιγράφεται το ειδύλλιο του φτωχού κουρέα Μπαζίλιο και της πανέμορφης Κίτρι, κόρης του πανδοχέα Λορέντζο. Αυτός ο έρωτας δεν είναι αρεστός στον πατέρα της κοπέλας, ο οποίος θέλει να παντρέψει την Κίτρι με έναν ξιπασμένο ευγενή, τον Γκαμάτσο και γι’ αυτό δεν αποδέχεται τον φτωχό Μπαζίλιο για γαμπρό του. Η Κίτρι αρνείται κατηγορηματικά να υποταχθεί στην θέληση του πατέρα της και οι δύο εραστές καταφέρνουν να το σκάσουν με ένα έξυπνο σχέδιο. Ο Δον Κιχώτης συνεχίζοντας τις περιπέτειές του, φτάνει στο χωριό των δύο νέων και αφού θαμπώνεται από την ομορφιά της κοπέλας που για μια στιγμή πιστεύει ότι είναι η «Δουλτσινέα» του, τελικά καταλαβαίνει τη δύναμη της αγάπης του ζευγαριού και αποφασίζει να βοηθήσει τους ερωτευμένους με τον αλτρουισμό που τον διακρίνει ώστε να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη. Μέχρι να συμβεί αυτό όμως, οι ήρωες της παράστασης μπλέκουν σε ένα ισπανικό παραμύθι με περιπλανήσεις στην επαρχία της Καστίλης, τσιγγάνικους χορούς, ταυρομάχους, περιπλανώμενους μουσικούς, μαγικά όνειρα με υπέροχες νεράιδες και δρυΐδες και μια ξεχωριστή επίσκεψη στο κάστρο του Δούκα.


Το ισπανικό μεσογειακό ταμπεραμέντο διανθίζεται με την μαγεία του κλασικού ρώσικου μπαλέτου και την εμπνευσμένη μουσική του Λούντβιχ Μίνκους, ο οποίος με τον «Δον Κιχώτη» και την «Μπαγιαντέρα», τις δύο μεγάλες επιτυχίες του, έμεινε στην ιστορία του κλασικού μπαλέτου ως ένας καταξιωμένος δημιουργός μοναδικών παραστάσεων.


Όπως λέει και ο Μιγκέλ ντε Θερβάντες στο βιβλίο του, αυτό που τελικά αξίζει είναι «..η αλήθεια... που μητέρα της είναι η ιστορία, η ανταγωνίστρια του χρόνου, η παρακαταθήκη των πεπραγμένων, ο μάρτυς του παρελθόντος, το παράδειγμα και η συμβουλή για το παρόν, η προειδοποίηση για το μέλλον, αιώνια μεταμφιεσμένη σε ανθρώπινες διηγήσεις..».


Ο Γκριγκορόβιτς στο σημείωμα του για τη νέα περιοδεία στην Ελλάδα:

«Η Ελλάδα για μένα είναι πάντα πηγή έμπνευσης. Το άκουσμα και μόνο της λέξης "Ελλάδα" με ταξιδεύει σε όλη την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά η οποία έγινε η αφετηρία για όλες τις τέχνες πολιτισμού και καλλιτεχνίας. Είναι σπουδαίο λοιπόν για μένα σαν δημιουργό, να παρουσιάζω τα έργα μου στην χώρα αυτή που θαυμάζω και αγαπώ. Και ακόμα περισότερο όταν βλέπω πως υπάρχει τόσο ζεστή υποδοχή από τους θεατές....»

Γιούρι Νικολάεβιτς Γκριγκορόβιτς, 2013



Λιμπρέτο: Μαριούς Πετιπά βασισμένο στο μυθιοστόρημα του Μιγκέλ Ντε Θερβάντες.
Παραγωγή - Χορογραφία: Γιούρι Γκριγκορόβιτς
Σκηνικά – Κοστούμια: Ντιμίτρι Τσερμπάτζι

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2 ώρες και 20 λεπτά μαζί με δύο διαλείμματα

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Ο Καρυοθραύστης του Τσαϊκόφσκι από το Bolshoi Ballet Academy τα Χριστούγεννα στο Θέατρο Badminton
Ο Καρυοθραύστης του Τσαϊκόφσκι από το Bolshoi Ballet Academy επιστρέφει τα ...
Ο Δον Κιχώτης για μία μόνο παράσταση στο Θέατρο Αριστοτέλειο
Η παιδική παράσταση Δον Κιχώτης που παρουσιάστηκε την θεατρική σαιζόν ...
Δον Κιχώτης: Τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Τελευταίες παραστάσεις για το έργο «Δον Κιχώτης» του Μιχαήλ ...
Δον Κιχώτης του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Ο «Δον Κιχώτης» του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, παρουσιάζεται για πρώτη φορά ...
Ο Δον Κιχώτης στο Θέατρο Αριστοτέλειον
Το Θέατρο Αριστοτέλειον παρουσιάζει από τις 28 Σεπτεμβρίου 2014 το έργο ...
Ο Δον Κιχώτης από τις Μαγικές Σβούρες στο Φεστιβάλ Ρεματιάς
O Ιππότης των Ιπποτών, ο Ιππότης για τα παιδιά, ο Δον Κιχώτης, τη Δευτέρα ...
Δον Κιχώτης - Μιγκέλ Ντε Θερβάντες
Από τις Εκδόσεις Μίνωας κυκλοφορεί το βιβλίο Δον Κιχώτης του Μιγκέλ ...
Ο Δον Κιχώτης από τις Μαγικές Σβούρες στην Αττική
Ο Δον Κιχώτης, ο Ιππότης των Ιπποτών, θα συναντήσει τους μικρούς του ...
Η Λίμνη των Κύκνων, από το Grigorovich Ballet Theatre of Russia, στο Badminton
Το Badmintonπαρουσιάζει τον θρύλο των Bolshoi Juri Grigorovich, ο οποίος σκηνοθετεί ...