Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 11C°,
Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Ατζέντα
Σχετικά Νέα
Κυριακές: από την ομάδα χορού Κόκκους Ροιής στο Rabbithole
Η ομάδα Κόκκους Ροιής παρουσιάζει για 4 μόνο παραστάσεις στο θέατρο ...
Η Άττιλη Βία και η ομάδα LEGω επιστρέφουν στο Bios
Η νεοσύστατη ομάδα LEGω, έχοντας κατακτήσει την πρώτη θέση στο Scratch night ...
Άτιτλη Βία στο Bios, από την ομάδα LEGΩ
H νεοσύστατη ομάδα LEGΩ παρουσιάζει στο Bios την παράσταση με τίτλο ...
Top Επιχειρήσεις
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Πάτρα
clientThumb

Theatre review: Άτιτλη Βία, από την ομάδα LEGΩ

Theatre review: Άτιτλη Βία, από την ομάδα LEGΩ

Τον περασμένο Μάιο στην Αθήνα και στο Bob Theatre Festival η ομάδα του Κ. Ανδρικόπουλου επικράτησε στο Scratch Night διαγωνισμό, συναγωνιζόμενη άλλες 11 ομάδες. 15 λεπτά παρουσίασης της υπό διαμόρφωσης παράστασής του έκαναν το κοινό να ψηφίσει υπέρ της ολοκληρωμένης του δημιουργικής πρότασης. Έτσι λοιπόν, πέντε μήνες μετά, η ομάδα βαφτίστηκε “LEGω” και ξεκίνησε τον θεατρικό της βίο στο BIOS με την παράσταση, ολοκληρωμένης πια,  «Άτιτλη Βία» .

 

Από τη Φωτεινή Τσαρδούνη

 

Από το όνομα και μόνο της ομάδας (LEGω), μπορεί να υποθέσει κανείς ότι η ομάδα αναζητά όχι μόνο το προφανές, αλλά και πίσω από αυτό, διφορούμενες αλλά και πολλαπλές έννοιες κάποιου όρου ή μιας κατάστασης. Στο μεν όνομα είναι πολλοί οι συνειρμοί και τα λογοπαίγνια. Ως φώνημα σχετίζεται με το ελληνικό μιλώ (λέγω), ετυμολογικά παραπέμπει στο λατικινό legere (διαβάζω), στον νόμο (legem) ή στο μετέπειτα αγγλικό lego που σημαίνει συνδυάζω, εξ ου και τα γνωστά τούβλινα παιχνίδια lego.

 

Και η βία; Γιατί άτιτλη; Πόσες μορφές βίας έχουμε; Τις έχουμε κατονομάσει όπως οι Λάπωνες έχουν δεκάδες διαφορετικές λέξεις για τις διαφορετικές μορφές του χιονιού; Τις ξέρουμε όλες; Ποιες συμπεριφορές αντιλαμβανόμαστε όντως ως «βίαιες»;

Στο πέτρινο υπόγειο του Bios και σε μια οριοθετημένη τετράγωνη περιοχή ως σκηνή, έξι άτομα εμφανίζονται διαδοχικά, με κοινό ενδυματολογικό στοιχείο την άσπρη σαλοπέτα (η ενδυματολογική επιμέλεια από την Ζωή Μολυβδά-Φαμέλη). Ακόμα και το λευκό, πόσο αθώο χρώμα είναι όταν η κοινή αυτή περιβολή-στολή μπορεί να παραπέμψει σε έναν εγκλεισμό, όπως για παράδειγμα των λευκών κελιών; Τα λόγια είναι περιττά όταν οι απλές χειρονομίες των ηθοποιών φέρουν στο φως περιορισμούς που υποβάλλονται μη λεκτικά, αντιδράσεις που συγκρατούνται εξωτερικά, αλλά που όμως από μέσα μια φωνή πάλλεται.

 

Η παράσταση διαρθρώνεται σε μια σειρά από σκετς: οικογένεια, σχολείο, ωδείο, εργασία κτλ. Δεν είναι ρεαλιστική σκηνικά η αντιμετώπιση, αντιθέτως, με μια εντελώς τυποποιημένη και «σημειακή» κίνηση  τίθενται τα καλούπια, ανθρώπων, συμπεριφορών και κατ’ επέκταση καταστάσεων (επιμέλεια κίνησης: Χριστίνα Χειλά – Φαμέλη) . Ακόμα και ο τρόπος βαδίσματος  κατά τις μεταβάσεις από το ένα θιγμένο επεισόδιο στο άλλο, τελείται  με ρομποτική ακρίβεια. Υπηρέτης των μηνυμάτων των μικρών ιστοριών είναι η σωματική φόρμα και το στήσιμο των ηθοποιών. Όλα σε καλούπια, πρόσωπα, μορφασμοί, λόγος και σώματα. Το παράδοξο είναι ότι δεν πηγάζει απειλή από όλα αυτά. Η περιραίουσα ατμόσφαιρα δεν είναι βαριά, αλλά μάλλον κωμική. Και αυτό γιατί, οι όποιες επιλογές, έχουν μπολιαστεί με μια έκφραση καρικατούρας. Έτσι το σχολίασμα των άτιτλων καθημερινών μορφών βίας που παρουσιάζονται στην παράσταση αποβαίνει πιο επικίνδυνο. Άλλωστε και στην πραγματικότητα η ασφυξία επέρχεται ύπουλα, αόρατη και καμουφλαρισμένη.

 

Οι ηθοποιοί της παράστασης εκτελούν συνετά τις γραμμές του έργου που έχει γράψει ο Κων/νος Ανδρικόπουλος. Υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του ιδίου στήνεται και αυτή η υπογράμμιση των διαφόρων μορφών βίας που πηγάζουν εντέλει από την αέναη λειτουργία ενός συστήματος περιορισμού και μη ελεύθερης έκφρασης. Η παράσταση πραγματεύεται την ελευθερία δια της απουσίας της. Ανελεύθερα τα σώματα και των ηθοποιών, από ιδία βούληση όμως. Και παρ’ όλα αυτά το κοινό έχει τις ευκαιρίες του ακόμα και να γελάσει, γιατί τελικά είναι κωμικοτραγικός όλος αυτός ο περιορισμός που επιβάλλεται στην ελεύθερη φύση του ανθρώπου!

Η παράσταση θα διαρκέσει για λίγες ακόμα μέρες, έως την Κυριακή 13 του Οκτώβρη. Είναι μια καλή πρόταση από μια νεοσύστατη ομάδα που και θίγει τα μη λέγοντα, αλλά και προκαλεί ευφορία.

 

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Προμηθέας Δεσμώτης: Με μεγάλη επιτυχία η πρεμιέρα της παράστασης στη Δωδώνη
Σε κλίμα κατάνυξης, συγκίνησης και με απόλυτη επιτυχία ξεκίνησε από το ...
Esther Andre Gonzalez: Για την παράσταση Τα φώτα στο βάθος
Η θεατρική εταιρεία Έβδομη Θύρα παρουσιάζει από Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου ...
Απαγορεύεται η μουσική!: θεατρική παράσταση στη Μουσική Βιβλιοθήκη
Μετά την μεγάλη επιτυχία της παράστασης «Τα μεγάλα ψέματα του μικρού ...
Βραβείο UBU Καλύτερης Παράστασης για την Οδύσσεια του Εθνικού!
Η «Οδύσσεια» σε σκηνοθεσία του Ρόμπερτ Ουίλσον κέρδισε το Βραβείο ...
National Theatre Live: Μάκβεθ του Σαίξπηρ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσιάζει την μαγνητοσκοπημένη μετάδοση ...
Theatre review: Theresienstadt - Off off Athens Festival
Η Ομάδα Gras στην παράστασή της “Theresienstadt” φωτογραφίζει μια αληθινή ...
Theatre review: 2013/Melina M. – Ομάδα «Κατά Λάθος» - Off off Athens Festival
Η ομάδα «Κατά Λάθος» παρουσίασε στις 7 και 8 Ιουνίου στο  off-off Athens Festival ...
Η θεατρική ομάδα Λωτοφάγοι, συνεχίζει για τέταρτη χρονιά το devised theatre seminar, με την παράσταση «Hellus».
Η θεατρική ομάδα Λωτοφάγοι, συνεχίζει για τέταρτη χρονιά το devised theatre ...
Theater Review: Το έπος του Διγενή Ακρίτα – Δημήτρης Λιγνάδης – (Εθνικό Θέατρο, Αίθουσα Εκδηλώσεων)
Συνήθως αρχίζω μια παρουσίαση παράστασης με κάποιες πληροφορίες για ...