Νέα και ενημέρωση
Αθήνα, 11C°,
Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016
Ειδήσεις: Οικονομία
Σχετικά Νέα
Οι πρώτες ερωτήσεις που κατατέθηκαν στη νέα βουλευτική περίοδο
Η Φωτεινή Αραμπατζή, βουλευτής της ΝΔ στον νομό Σερρών, κατέθεσε την ...
Κωνσταντίνος Καζάκος: «Δεν μπορώ να λέω συνέχεια για τη μάνα μου, δεν γίνεται, απλά δεν μπορώ»
Ποια είναι η ερώτηση που μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση τον ...
ΣΥΡΙΖΑ: Παράνομη η κατάργηση οργανικών θέσεων στο υπ. Ναυτιλίας
Παράνομες είναι σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ οι όποιες πράξεις για κατάργηση ...
Top Επιχειρήσεις
Αθήνα
clientThumb
Πάτρα
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Βόρειες Σποράδες
clientThumb
Πάτρα
clientThumb

Η Χ.Α. «καιγόταν» για τα ναυτιλιακά..

Η Χ.Α. «καιγόταν» για τα ναυτιλιακά..

Μεγάλο ενδιαφέρον επέδειξε όλους τους προηγούμενους μήνες η Χρυσή Αυγή για τον τομέα της Ναυτιλίας και το εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, το μέλλον των ναυτιλιακών εταιρειών, ιδίως της ελληνικής ακτοπλοΐας είναι θέμα με το οποίο ασχολήθηκε συστηματικά η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Χρυσής Αυγής, από την είσοδο της στη Βουλή μέχρι και σήμερα, αξιοποιώντας τα μέσα που της παρέχει ο Κανονισμός της Βουλής και ο κοινοβουλευτικός έλεγχος.

Από τα στοιχεία που τηρούνται στη Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου προκύπτει ότι οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής έχουν καταθέσει περισσότερες από 140 ερωτήσεις, αναφορές ή ακόμη και αιτήσεις κατάθεσης εγγράφων προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για διάφορα θέματα.

Στην πλειονότητά τους, οι ερωτήσεις υπογράφονται από τον βουλευτή Νικόλαο Κούζηλο. Αρκετές από αυτές τις ερωτήσεις αφορούν την ελληνική ακτοπλοΐα, το ναυτικό επάγγελμα, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τις ιδιωτικοποιήσεις των ελληνικών λιμένων.

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Χρυσής Αυγής με 18 βουλευτές, έχει καταθέσει προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ίδιο σχεδόν αριθμό ερωτήσεων με τις ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα από τη ΝΔ αλλά και από τον ΣΥΡΙΖΑ, προς το συγκεκριμένο υπουργείο (σ.σ. περίπου 145 ερωτήσεις από το κάθε κόμμα). Οι ΑΝΕΛ έχουν καταθέσει περί τις 115 ερωτήσεις αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, το ΚΚΕ έχει καταθέσει 52 ερωτήσεις, το ΠΑΣΟΚ 65, η ΔΗΜΑΡ 58. Η κινητικότητα της Χρυσής Αυγής και το «ιδιαίτερο» ενδιαφέρον της για τα ναυτιλιακά χαρακτηρίζονται επιλήψιμα από τα κόμματα της Αριστεράς που υποστηρίζουν ότι προδίδουν και την καταγωγή των αφανών χρηματοδοτών της.

Πιο πρόσφατη είναι η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΚΕ λίγο μετά τη δολοφονική επίθεση στο Πέραμα στην οποία γινόταν αναφορά στις «επανειλημμένες προτάσεις της Χρυσής για την αύξηση των προνομίων των εφοπλιστών». ο ενδιαφέρον συγκεντρώνει ερώτηση της Χρυσής Αυγής προς τους υπουργούς Ναυτιλίας, Αιγαίου και Οικονομικών για τη χρηματοδότηση των ναυτιλιακών εταιρειών που κατατέθηκε στη Βουλή τον περασμένο Ιανουάριο. Στην ερώτηση εκείνη ο βουλευτής Νικόλαος Κούζηλος ανέφερε ότι «τράπεζες όπως η Εμπορική, η Εθνική και η Marfin διαθέτουν ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια αξίας 6 δισ. ευρώ που πρέπει να τα κατευθύνουν για την ενίσχυση των ναυτιλιακών εταιρειών». Ο βουλευτής ζητούσε «να δοθούν εγγυητικές επιστολές από το κράτος για να μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημα ρευστότητας οι ναυτιλιακές εταιρείες», ενώ πολλές ήταν και οι ερωτήσεις του με τις οποίες ζητούσε «να αρθούν διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια για τον συγκεκριμένο κλάδο».

Στο κλίμα αυτό έρχεται να προστεθεί και η στάση που τήρησε η Χρυσή Αυγή απέναντι σε τροπολογία (σ.σ. αποσύρθηκε τελικά από την κυβέρνηση) σύμφωνα με την οποία δεν θα συμπεριλαμβανόταν στο πόθεν έσχες η συμμετοχή σε ναυτιλιακές εταιρείες. Η Χρυσή Αυγή δεν πήρε θέση, όταν τα κόμματα ζητούσαν από την κυβέρνηση να την αποσύρει, ενώ ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος δήλωσε στη συζήτηση στην Ολομέλεια ότι η τροπολογία κινείται στη σωστή κατεύθυνση και γι΄ αυτό το κόμμα του τη στηρίζει.

Στις 25 Ιανουαρίου του 2013 ο βουλευτής Γιάννης Λαγός κατέθεσε ερώτηση για την ανάπτυξη της Επισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα, με την οποία ζητούσε να μειωθεί η γραφειοκρατία για την ίδρυση μιας ναυπηγοεπισκευαστικής επιχείρησης αλλά και να υπάρξει μείωση της γραφειοκρατίας προκειμένου ένα σκάφος να μπορεί να μπαίνει σε διαδικασία επισκευής, μετασκευής κλπ. Τα θέματα που έθετε ο Γιάννης Λαγός στην Κυβέρνηση ήταν δύο: «μείωση των δικαιολογητικών και της γραφειοκρατίας» και «δημιουργία νέου σύγχρονου μητρώου ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων, στο οποίο θα περιέχονται οι υγιείς επιχειρήσεις».

Πιο ευέλικτη και λειτουργική διαδικασία νηολόγησης, ζητούσε ο Νικόλαος Κούζηλος με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή τον Φεβρουάριο του 2013. Ο ίδιος βουλευτής, με άλλη ερώτηση, ζητούσε να αναπτυχθούν οι διαθέσιμες εκτάσεις στον ΟΛΠ για τη χρήση του τομέα αυτοκινήτων (Car Terminal). Πολυάριθμες είναι πάντως οι ερωτήσεις της Χρυσής Αυγής για τη μη ιδιωτικοποίηση των ελληνικών λιμένων αλλά και το ναυτικό επάγγελμα, όπως ερώτηση τον Σεπτέμβριο του 2012 με την οποία ζητούσε να υπάρξουν προγράμματα επανακατάρτισης άνεργων ναυτικών μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, αλλά και την προστασία των εφάπαξ, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και τις φορολογικές ρυθμίσεις για τους Έλληνες ναυτικούς.

Άλλες ειδήσεις κατηγορίας
Ερώτηση Μπακογιάννη στον πρωθυπουργό για συμφωνία επέκτασης της δανειακής σύμβασης
Ερώτηση προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για τη δανειακή σύμβαση, ...
Στρατής: Η αδιάκριτη ερώτηση δημοσιογράφου και η απίστευτη αντίδρασή του τραγουδιστή
Ως είθισται στην εκπομπή Mega Με Μία ρωτούν γνωστούς Έλληνες διάφορες ...
Επίκαιρη ερώτηση από τη ΔΗΜΑΡ για τα δάνεια της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ
Επίκαιρη ερώτηση για τα δάνεια που έχουν πάρει από ελληνικές τράπεζες ...
Υποχώρησε ο δανεισμός των ελληνικών ναυτιλιακών από τις τράπεζες
Στα 10,487 δισ. δολάρια, μειώθηκε ο δανεισμός των ελληνικών ναυτιλιακών ...
Κορυφαίος φωτογράφος μόδας κατηγορείται ότι ζητούσε σεξ από τα μοντέλα
Ο Τέρι Ρίτσαρντσον, που έχει φωτογραφήσει τις μεγαλύτερες ...
Επίκαιρη ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ σε Στουρνάρα για τα φορολογικά
Επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα ...
Η απάντηση της Μενεγάκη στους τηλεκριτικούς
Σε κάθε της εμφάνιση οι δημοσιογράφοι την βομβαρδίζουν με ...
Έκπτωτη κηρύχθηκε από το υπ. Ναυτιλίας η «Σι Λινκ Φέρρις»
Τις έντονες αντιδράσεις της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου προκάλεσαν ...
Βουλή: Κόντρα για την εξαίρεση των ναυτιλιακών μετοχών από τις δηλώσεις
Κόντρα ξέσπασε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ...